زاهدان/

زمینهای كشاورزی در سیستان از آب چاه نیمه ها تغذیه شدند

مدیر شركت سهامی آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: در پی قطع كامل آب رودخانه هیرمند از منطقه مرزی استان با كشور افغانستان، پاییز امسال زمینهای كشاورزی سیستان با آب چاه نیمه ها تغذیه شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حمید رضا قزوینی افزود: همزمان با آغاز كشت پاییزه در اراضی كشاورزی نواحی شمالی سیستان و بلوچستان آب رودخانه هیرمند به طور كامل قطع شد كه ناگزیر این اراضی از آب موجود در مخازن چاه نیمه ها آبیاری شدند.

وی بیان كرد: با آغاز اجرای مرحله نخست توزیع آب از چاه نیمه ها در زمینهای كشاورزی سیستان و رها سازی 180 میلیون مترمكعب آب در كانالها و انهار منطقه تاكنون 95 میلیون مترمكعب آب مورد استفاده كشاورزان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مرحله نخست رهاسازی آب از مخازن چاه نیمه در زمینهای كشاورزی سیستان از دهم مهرماه آغاز شده كه امید است تا پایان برنامه توزیع آب، گندم، جو و یونجه در اراضی مستعد این منطقه تولید و آب باغات نیز تامین شود.

مدیر شركت سهامی آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: بیشتر ساكنین نواحی شمالی استان كشاورز هستند كه محصولات آنان به بیشتر نقاط كشور صادر می شود.

مخازن چاه نیمه گودالهای طبیعی هستند كه در فصول سیلابی از طریق رودخانه هیرمند آبگیری شده و در زمان قطعی آب این رودخانه در بخشهای شرب، كشاورزی و صنعت مورد مصرف مردم نواحی شمالی سیستان و بلوچستان قرار می گیرد./س

برچسب ها: آبیاری ، رمینهای ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.