دومین و بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی و پیشرفته ترین واحد تولید اکسیژن امروز با حضور رییس جمهوری در فولاد سبای فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ظرفیت تولید دومین کارخانه تولید آهن اسفنجی یک میلیون و 500 هزار تن در سال است که با بهره برداری از این واحد، ظرفیت تولید فولاد سبا شرکت فولاد مبارکه به 10 میلیون تن افزایش می یابد.
ساخت کارخانه آهن اسفنجی شرکت فولاد مبارکه اصفهان از طریق مناقصه به یک خوشه صنعتی متشکل از سه شرکت ایرانی واگذار شده بودکه عملیات طراحی، مهندسی، خرید، ساخت، حمل تجهیزات، عملیات نصب و ساخت سازه های فلزی مخازن کارخانه آهن اسفنجی را به انجام رسانید.
میزان سرمایه گذاری برای ساخت این کارخانه، دوهزار و 314 میلیارد ریال است که از این مبلغ یک هزار و 754 میلیارد ریال در واحد احیای مستقیم و 560 میلیارد ریال برای تاسیسات جمعی مانند جاده سازی و محوطه سازی هزینه شده است.
در ساخت این کارخانه بیش از 82 میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت گرفت وبا بهره برداری از آن برای 200 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.
همچنین پیشرفته ترین واحد تولید اکسیژن کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
عملیات اجرایی طرح واحد تولید اکسیژن فولاد سبا از ابتدای سال 1388 آغاز شدو 55 درصد از تاسیسات این واحد تولیدی، در داخل کشور ساخته شده است که ساخت این واحد برای 80 نفر به طور مستقیم و 250 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال زایی به همراه دارد.
بنا به این گزارش تولیدات این واحد سالانه 20 هزار متر مکعب گاز اکسیژن ، 16هزار مترمکعب گاز نیتروژن و یک هزار و 200 متر مکعب گاز آرگون است. اعتبار هزینه شده برای عملیات احداث این واحد 640 میلیارد ریال است.
نخستین واحد آهن اسفنجی شهید خرازی فولاد مبارکه اصفهان با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و500 هزار تن، تیر امسال با حضور رییس جمهوری افتتاح شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.