استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در كنار اقدامات بازدارنده در حوزه مبارزه با مواد مخدر و طرح‌های پاكسازی محلات آلوده، برنامه‌های پیشگیرانه نیز باید در دستور كار گیرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمد علیرضابیگی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از بین بردن زمینه تقاضای مواد مخدر را ضروری دانست و اظهار كرد: حتی اگر جلوی ورود مواد مخدر از مرزها هم گرفته شود این مواد در داخل كشور تولید می‌شود و ما باید زمینه ابتلا به مواد مخدر را از بین ببریم.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: آموزش و آگاه‌سازی از تبعات اعتیاد باید در اولویت برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

علیرضابیگی اظهار امیدواری كرد: با همراهی مردم و هماهنگی بیشتر مسوولان گام های تاثیر گذاری در این راستا برداشته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: ترویج و توسعه مواد مخدر در كشور به عنوان ابزار جنگ نرم از برنامه های دشمنان جمهوری اسلامی است.

محمدعلی نصرتی با بیان این كه مواد مخدر مهم‌ترین دغدغه مردم و چالش مسئولان است، اظهار كرد: دشمن از هر ابزاری برای لطمه زدن به نظام استفاده می كند كه مواد مخدر یكی از اینها به شمار می‌رود.

وی بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت ها برای مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد و افزود: تا زمانی كه همكاری و تعامل بین دستگاه های مسئول نباشد نتیجه لازم گرفته نخواهد شد.

نصرتی در چارچوب اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، ایجاد اردوگاه اجباری برای نگهداری معتادان مواد مخدر را ضروری دانست.

در این نشست همچنین از زحمات پرویز آژیده كه به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دبیری این شورا را نیز بر عهده داشت قدردانی و مسعود خرم نیا فرماندهی نیروی انتظامی استان به عنوان دبیر شورا معرفی شد.

در این نشست همچنین از زحمات پرویز آژیده كه به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استاندار، دبیری این شورا را نیز بر عهده داشت قدردانی و مسعود خرم نیا فرماندهی نیروی انتظامی استان به عنوان دبیر شورا معرفی شد.

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دارای كمیته های فرهنگی و درمان است و كمیته حقوقی آن نیز در شرف فعال شدن است.

ریاست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی بر عهده استاندار است./س

برچسب ها: زمینه ، تقاضا ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.