16 آذر سال 32 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 16 آذر سال 32 در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی علیه استبداد داخلی و استکبار جهانی است. 16 آذر روز عدالت خواهی و آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در مبارزه با استکبار جهانی و تبلور باورها و ارزش‌های دانشجویانی است که عزت نفس و آزادگی را به نسل‌های بعد از خود، آموختند.تجربه نشان داده که دانشجویان ما استکبارستیز، تمدن‌ساز و هویت آفرین هستند و در تمام مقاطع کشور پیشتاز بوده اند.
 
 آنچه كه  16 آذر را در كشور ما به روزی بزرگ و ماندگار تبدیل کرده روح استکبار ستیزی نهفته در آن است كه امروز در سراسر كشورهاي جهان به جريان‌هاي عمومي و غالب جنبش‌هاي دانشجويي و حركت‌هاي حق‌طلبانه مردم جهان تبديل شده است. اگر چه دشمنان این نظام با توجه به نقش دانشگاهیان در پیشرفت و تعالی کشور همواره تلاش داشته اند روز دانشجو را مصادره و از آن علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند، ولی دانشجویان فهیم ما بارها ثابت کرده اند که 16 آذر روز فریاد علیه استکبار و آمریکاست.  
 
 دانشجویان غیور و فهیم ایران اسلامی با تمسک به روح آرمانگرایی خود تا به امروز دشمن را در عرصه های مختلف سیاسی،علمی و فرهنگی مأیوس کرده اند.در شرایط حساس امروز نیز دانشجو به عنوان قشر آگاه و فرهیخته جامعه وظيفه‌اي سنگین بر دوش دارد تا با نصب العين قرار دادن منويات ولي امرمسلمين حضرت آيه الله العظمي خامنه‌اي (دامه بركاته) با بصیرت و هوشیاری و مسلح به سلاح علم و تقوا در خط مقدم مقابله با دشمنان داخلي و خارجي با تمام توان از كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع نمايند.
 
بی شک تلاش برای کسب و تولید علم و دانایی، عینیت بخشیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام و رهبری، تلاش برای حفظ هویت تاریخی ایران، شناخت و تکریم ارزش و جایگاه دانشجو و دانشگاه، حفظ هوشیاری و بصیرت، استفاده از فرصت‌های موجود برای رشد و توسعه کشور و بسترسازی برای تحقق اهداف متصور نظام در سند چشم‌انداز ایران 1404 از جمله وظایف و مسئولیت‌های امروز دانشجویان است.
 
دانشجويان پر افتخار ایران اسلامی همچون گذشته با همت و اراده اي ستودني و با استعانت از قرآن و عترت(ع) و در سايه نظام ولايي كه موهبتي الهي و بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي است همواره حافظ آرمان هاي انقلاب و پيشگام در پيشبرد الگوي توسعه و پيشرفت ايراني- اسلامي خواهند بود.
 
ما جوانان و دانشجویان جامعه اسلامی مهندسین نیز با شناخت عمیق از شرایط حساس کنونی و درک لزوم وحدت و بصیرت با مقام معظم رهبری تجدید پیمان می کنیم که در جهت حفظ و صیانت از اصول و آرمان های انقلاب اسلامی ایران از هیچ خدمتی دریغ ننمائیم.ما با افتخار اعلام می داریم در کنار دیگر اقشار فهیم و فرهیخته کشور همچون همیشه مدافع اسلام ناب، انقلاب، خون شهدا و آرمانهای آنان خواهیم بود.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار