فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس ازکشف و ضبط 29 قبضه اسلحه طی 72 ساعت گذشته توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس کامران اسلاملو گفت : نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس طی سه روز و در 5 عملیات جداگانه موفق به کشف و ضبط 29 قبضه اسلحه و لاشه93 قطعه پرنده و یک قوچ وحشی شدند.
وی اظهار داشت: طی این عملیات که در حوزه شهرستان های سپیدان،داراب، مرودشت، بوانات و اقلید صورت پذیرفت تعداد 31نفر متخلف توسط مامورین یگان این اداره کل دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
اسلاملو افزود: طی 48 ساعت و در ماموریت هایی سنگین لاشه یک راس قوچ وحشی، 93 قطعه پرنده کبک ،تیهو و سار وحشی به همراه 29 قبضه اسلحه که سه قبضه آن غیر مجاز بود و همچنین 800 متر تور ماهیگیری غیرمجازکشف و ضبط شد.
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس تعدای از این شکارچیان از استانهای همجوار به مناطق فارس آمده بودند که هنگام اقدام به شکار با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی خاطر نشان کرد: در مناطق کوهستانی استان با توجه به بارش برف، بسیاری از پرندگان به دامنه کوهها پناه می برند و شکارچیان غیرمجاز با سوء استفاده ازاین موقعیت مبادرت به شکار آنها می کنند.
اسلاملو از دوستداران حیات وحش ، ساکنین حاشیه مناطق و روستاهای همجوار درخواست کرد که در این روزها این مهمانان زمستانی را دریابند و در صورت مشاهده شکارچیان و کسانی که پرندگان را مورد آزار و اذیت قرار می دهند به ادارات محیط زیست شهرستانها و نیز در شیراز با شماره تلفن های2317158 و 90-2317789 تماس و مراتب را به اطلاع برسانند.
وی ضرر و زیان ناشی از کشف تخلفات مذکور در عملیات های اخیر را مبلغ 12 میلیون و 240 هزار ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ادامه گشت و کنترل های قبلی همچنان با افرادی که بخواهند در زمینه تخریب و تجاوز به عرصه های طبیعی و خارج کردن حیات وحش از چرخه های اکوسیستمی مبادرت تمایند به شدت برخورد خواهد شد.
به دلیل مسایل ناشی از خشکسالی های اخیر و در نتیجه آن کاهش حیات وحش طی مصوبه هیئت دولت هرگونه شکار و صید در استان به مدت 5 سال ممنوع است و با توجه به اینکه زمان اجرایی شدن این مصوبه هیئت دولت از سال 1388 بوده تا سال 1393 هر گونه شکار و صید در استان تخلف محسوب شده و با متخلفین برخورد قضایی می شود./س

برچسب ها: کشف ، اسلحه ، شکاری ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.