صبح امروز با حضور معاونین وزیر علوم، جنبش دانشجویی با دانشجویان شهید روز 16 آذر بر سر مزار این شهدا تجدید میثاق خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛‌ صبح امروز 16 آذر 1391 همزمان با روز دانشجو معاون دانشجویی وزیر علوم معاون فرهنگی وزیر علوم و جمعی از دانشجویان جنبش دانشجویی بر سر مزار شهدای دانشجوی سال 1332 تجدید میثاق خود را اعلام کردند.

بنابراین گزارش ملاباشی، معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری طی سخنرانی برسر مزار این شهدا گفت: به مناسبت سربلندی انقلاب همه ما امروز اینجا جمع شده ایم و پاسدار خون شهدای خود هستیم .

وی افزود : اگر از سال 1332 تا سال 1391 را مطالعه کنیم می بینیم که طوماری از شهدای دانشجو و اساتید دانشگاه را در این انقلاب نوشته شده است چنانچه در چند سال اخیر بسیاری از اساتید دانشگاه ما نیز همچون شهید شهریاری به جمع این دانشجویان و دانش پژوهان عرصه علم و فناوری کشور پیوستند.

ملاباشی تصریح کرد:تولید علم و فناوری بزرگترین اسلحه این ملت محسوب می شود، چنانچه شهدای جهاد علمی نیز در این عرصه تلاش و به شهادت رسیدند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی مبارزه با استکبار را تا آنجا که می توانیم ادامه می دهیم.

*عفاف و حجاب،علم و فناوری ثمره فرهنگ استقلالی ما است
خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه این همایش گفت: 3 نکته مهم از جمله دشمنی آمریکا اسرائیل و انگلیس از جمله دلایلی هستند که همواره در طول تاریخ برای کشور ما مشکلات زیادی را رقم زده اند.
پیام دانشگاهیان از همان ابتدای انقلاب با توجه به فرمایشات امام خمینی ره به دانشجویان به درستی منتقل و توسط دانشجویان درج شده است چنانچه دانشجویان امروز نیز این راه را همواره ادامه می دهند.

وی افزود: مردم، امام و دانشگاهیان همواره تلاش کرده اند که خونی که شهدا به پای انقلاب استقلال و عزت کشورمان ریخته شده همواره حفظ شود چنانچه جنبش دانشجویی دانشجویان مسلمان نیز تمام تلاش خود را برای حفظ و ادامه دادن این راه اعلام کردند.

خواجه سروی تصریح کرد: امروز گوشه ای از تلاشهای این شهدا در کشور ما به ثمر رسیده و همان گونه که جنبش دانشجویی در سال 1358 تمام تلاش خود را برای حفظ این نظام داشته است امروز نیز ادامه می دهد.

وی خاطر نشان کرد‌: مسایلی از جمله عفاف و حجاب، علم و فناوری ثمره فرهنگی این فرهنگ استقلالی کشور ماست چنانچه دانشجویان امروز نیز همچون دانشگاهیان اوایل انقلاب در صحنه و در عرصه جهاد علمی همیشه حاضرند و امروز این حضور را بر سر مزار شهدای سال 1332 شاهد هستیم.

 براساس این گزارش، در پایان این گزارش بیانیه ای توسط جنبش دانشجویی بر سر مزار این شهدا قرائت شد و در این بیانیه دانشجویان با دانشجویان سال 1332 تجدید میثاق کرده و خواستار ادامه دادن راه آنها بودند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار