رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: کشور را تا امروز دولت سالارانه اداره کرده ایم و صرفا با دولت مردان مدیریت شده و دولت زیر بار مسئولیت اجرا و مدیریتی همه نیازهای کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مصطفی پور محمدی در شصت و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با بیان این مطلب افزود: نمی توانیم کشور را دولت سالارانه اداره کنیم اگر در جامعه مدیریت باز اتفاق بیافتد و تمامی ظرفیت های اجتماعی به کمک مدیریت اجتماعی بیاید منابع جدید خلق می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امروز منابع مردمی که حجم زیادی دارد راه خودش را می رود و منابع دولتی که منابعی محدود است راه خودش را، و تا این منابع عظیم به هم نپیوندد مشکلات همچنان وجود دارد.

پور محمدی با اشاره به اینکه مشورت یعنی روابط و داد و ستد عقلانی در مراودات جمعی تصریح کرد: در قانون اساسی به طور مفصل به مقوله شورا و مشورت در همه ساز و کارهای اجتماعی مدیریتی پرداخته شده و در این خصوص طی این سی سال همه ارکان کشور با مشورت و رای مردم و مشارکت جمعی به وقوع پیوست که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای راه کار شورایی به ثبات نیاز داشتیم اظهار داشت: در حال حاضر شوراها جایگاه و قوام متناسب خود را یافته اند.

وی عنوان کرد: به عنوان ناظر بیرونی رفتار شورایی و فعالیت شوراها هر چند که مشکلات و ضعف های بسیاری هم در شوراها شناسایی و به خود شوراها ارسال شده اند را موفقیت آمیز و کاملا مثبت ارزشیابی می کنم.

پور محمدی به مسئله آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: مسئله آلودگی هوا نیازمند ارائه راهکاری عمومی است چرا که وارونگی هوا قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به جمعیت ساکن در شهرها و میزان آلایندگی خودروها اشاره کرد و گفت: نباید در فصل زمستان یادمان بیافتد که هوا وارونه می شود و یکدفعه کشور را تعطیل کنیم و تعطیلات در شهرها خسارت های زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند که باید برای این موضوع برنامه ریزی جدی تری داشته باشیم./ز

برچسب ها: دولت ، آلودگی ، جمعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار