کارتهای بیمه جدید بزودی برای اتباع مجاز افغان در ایران صادر می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران  در نشست بررسی مسائل اتباع خارجی مقیم شیراز در پاسخ به درخواست برخی اتباع افغان برای از سرگیری ارایه خدمات بیمه ای به آنها گفت : ارایه نشدن خدمات بیمه ای به اتباع افغان به دلیل تاخیر در قرارداد منعقده با شرکت بیمه بود.
برنارد دویل با تشکر از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به سبب مساعدت در انعقاد قرارداد جدید بیمه اتباع خارجی در ایران گفت : این امر در زمان بسیار کوتاهی اجرایی خواهد شد.
وی گفت : از زمانی که کارتهای بیمه اتباع خارجی صادر می شود همه هزینه های مربوط به بهداشت و درمان آنها تا 6 ماه قبل ازآن نیز پرداخت خواهد شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نیز گفت : هم اینک 280 هزار دانش آموز و 11 هزار دانشجوی تبعه کشور افغانستان در مدارس و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران تحصیل می کنند.
عزیز کاظمی افزود : جمهوری اسلامی ایران میزبان سه میلیون تبعه افغان است که این رقم مساوی با مجموع جمعیت 92 کشور جهان و از منظری دیگر به اندازه یک کشور است.
وی اتباع کشور افغانستان ساکن در ایران را برادران و خواهران دینی مردم کشورمان خواند و گفت : تا زمانی که اتباع افغان به صورت قانونی در کشور ما حضور دارند ما به لحاظ انسانی ، اخلاقی و آموزه های دینی پذیرای آنها هستیم.
رییس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران نیز گفت : امکانات تحصیل دانش آموزان افغان در ایران در مقایسه با کشور متبوعشان بسیار بهتر است.
برنارد دویل در بازدید از مدرسه راهنمایی شهید عباسپور شیراز افزود : هفته گذشته در بازدید از مدارس کشور افغانستان مشاهده شدکه دانش آموزان آن کشور در شرایط بد و دشواری تحصیل می کنند اما در ایران دانش آموزان افغان از امکانات خیلی بهتری برخوردار هستند.
وی گفت : دانش آموزان ایرانی و اولیای آنها به خاطر تقسیم امکانات آموزشی با دانش آموزان افغان شایسته تقدیر هستند و از این رو از آنان به صورت ویژه قدردانی می شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، رییس و نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سفرا و نمایندگان دیپلماتیک 9 کشور مقیم تهران ، سه شنبه شب به منظور بررسی وضعیت اتباع خارجی به ویژه اتباع افغان وارد شیراز شدند.
توماس بوچسبام سفیر اتریش در تهران ، پیتر تیلر سفیر سوئد و لیویالو آگوستی سفیر سوئیس ، سفرای خارجی هستند که به اتفاق این هیات به شیراز سفر کرده اند./س
 

برچسب ها: کارت ، بیمه ، اتباع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.