انجمن اسلامی( تحکيم وحدت) دانشجویان دانشکده فنی دکتر شریعتی به مناسبت گراميداشت روز 16 آذر بيانيه‌اي را صادر کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی(تحکيم وحدت) دانشجویی دانشکده فنی دکتر شریعتی ضمن بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان بيانيه‌اي را منتشر کرد

متن بيانيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای اهل ایمان هر گاه با تهاجم و تعرض کافران در میدان جنگ رو برو شدید مبادا از بیم آنها پشت(بدشمن) کرده و از جنگ بگریزید. (سوره انفال –آیه‌ي 15)

ما تمام قد ایستاده‌ایم ...

تمام قد به احترام بزرگ‌مردانی سر تعظیم فرود می‌آوریم که کوچه‌های خاکی را پشت سر گذاشتند و جاده های افلاک را نشانمان دادند، همان مسافران خورشید و فرزندان خلف پیر جماران، همان‌هایی که ماندند بر سر عهدشان برای بودن و برای ماندن این سرزمین آریایی .. وحال ما مانده ایم و دشواری وظیفه؛ ما مانده‌ایم و راهی که مرد می‌طلبد، ما مانده‌ایم و چشمان امیدوار مردم آزاده و دوستانمان به ما در تمام دنیا و هراس و نگرانی دشمنان از ایستادگی‌مان.خواهیم ایستاد در کوران تحریم و تهدید و تحمیل؛ و سر بلند خواهیم ماند به لطف یزدان،چشمانمان طعم خواب بی بصیرتی را نخواهد چشید و طوفان‌های سهمگین توطئه استکبار اراده‌هایمان را سست نخواهد کرد ...

ایستاده‌ایم تا روباهان مکار استکبار بدانند که بیشه شیران هیچگاه خالی نخواهد ماند! ایستاده‌ایم چرا که وامدار گذشته و تاریخی پر افتخار هستیم، ما فرزندان انقلابی هستیم که حرکتش در این سال‌ها همواره با دو بال اعتقاد به گذشته سرخ"عاشورا" و باور به آینده سبز"مهدویت" بوده و هست و زنده‌ایم و پا برجا با زمزمه یا حسین‌ها و یا زینب‌ها؛ و معتقدیم که اگر گذشتگانمان کاری حسینی کردند ما ماندیم و هستیم تا کاری زینبی کنیم و کار امروز ما ایستادن بر سر آرمان‌هاست، آرمان‌های بلند امام امت،خمینی بزرگ و رهبری عظیم‌الشان انقلاب.

و اگر امروز تمام دنیا هم پیش روی انقلابمان قد علم کنند محکم‌تر از قبل ندا سر خواهیم داد که انقلاب کفر ستیز و ظلم ستیز ما با هیچ قدرت سلطه‌گر نمی‌تواند در سازش در‌آید و ایمان داریم که هرکس خط دارد، دشمن دارد و پیروزی اصیل حرکت در راه حق است. ما می‌دانیم که تا شرک و کفر هست مبارزه هست پس هرگز از مبارزه خسته نخواهیم شد! این را دشمنان ما نیز فهمیده‌اند که انقلاب ما می‌کوشد برای بیداری همه ملت‌ها و گسترش و نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران؛ و اتفاقا دشمنی‌ها هم بر سر همین نقطه است که ما استیلای کسی را بر خود نمی‌پذیریم چرا که تنها بنده خداییم و تحت حاکمیت او.

شاید آن‌ روز که دانشجویان در مقابل آمریکا ایستادند و خونشان مهر تایید دیگری شد بر دفتر مبارزه حق علیه باطل، کسی گمان نمی‌برد که روزگاری بیاید که تمام دنیا بفهمند"امریکا شیطان بزرگ است"؛ روزگاری بیاید که دیوار قدرت پوشالی دولت‌های لیبرال دموکراسی به سردمداری آمریکا فرو بریزد و شعارهای کذب دموکراسی شان به  تمسخر مردم دنیا در آید.

و اما دانشجوی امروز با روشنفکری و بصیرت خود اجازه نخواهد داد تا دشمنان قسم خورده ما اجازه شکستن حریم استقلالمان را به خود بدهند و دشمنان خواهند دانست که تلاش عبثشان ذره‌ای از اراده این ملت همواره در صحنه را سست نخواهد کرد. دانشجوی آگاه این نسل می‌داند که استکبار جهانی امروز دیگر به فکر جنگ رو در رو نیست بلکه سلاح جنگ نرم به دست گرفته و با ناتوی فرهنگی می‌کوشد تا کمر ایستادگی ملت ما را بشکند و در صدد برآوردن اهدافش به تضعیف باورها و اعتقادات اسلامی و انقلابی ملت خاصه جوانان و دانشجویان با استفاده از تحریم ها و تهدیدات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌اندیشد و می‌کوشد تا تلاشمان را برای رسیدن به استقلال همه جانبه و بطور خاص استقلال علمی خنثی کند؛ شاهد و گواه بر این مطلب هم ترور دانشمندان هسته‌ای ما نظیر شهید علی محمدی‌ها، شهریاری‌ها ، احمدی روشن‌ها و ... در چند ساله اخیر است. اما ما دانشجویان با پیروی از فرمایشات رهبری انقلاب مبنی بر تلاش بر تولید علم و جنبش نرم افزاری و برداشتن قدم‌های استوار در جهت اعتلای فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی، سنگرهای علم و دانش و معارف ناب محمدی و تشیع علوی را محکم‌تر از قبل حفظ خواهیم کرد و به عنوان افسران جنگ نرم امروز وفادارانه اعلام می‌کنیم که در صحنه مبارزه خواهیم ماند.

کشور ما از گذشته تاکنون حوادث مختلف و متعددی را به خود دیده است و با فراز و نشیب‌های گوناگونی روبه رو بوده است اما آنچه همواره در تمام این دوران به عنوان یکی از شاخص‌های اثرگذاری بوده و هست، جنبش دانشجویی است؛حضور دانشجویان در کنار و پایاپای اقشار مختلف مردم در مبازه علیه استکبار و آمریکا جنایتکار در قبل از انقلاب و بطور خاص در 16 آذر سال 1332 و نقش آفرینی پس از آن در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جهاد سازندگی، عرصه‌های علمی و فرهنگی، انتخابات و راهپیمایي‌ها و دفاع از حریم ولایت همواره از مهمترین تکه‌های پازل مقاومت و ایستدگی ملت ما بوده ، هست و خواهد بود.

و اما آنچه می‌تواند روحیه آزادی‌خواهی، آرمان‌خواهی و عدالت طلبی دانشجو و تشکل‌های دانشجویی امروز را تقویت کند بی‌تردید نگاه بصیر دانشجو به گذشته و حال و آینده کشور، حفظ شانیت و جایگاه جنبش و تشکل‌های دانشجویی در میان مردم به عنوان پل ارتباطی بین آنها و مسئولان و همچنین پذیرش نقدهای منصفانه و دلسوزانه جنبش دانشجویی از سوی مسئولان و " البته با حفظ بصیرت و آگاهی نسبت به این نکته حکیمانه رهبری معظم مبنی بر تکمیل نکردن پازل دشمن عامدانه و یا به غیر عمد" خواهد بود.

دانشجوی امروز باید با امیدواری به تاثیرگذار بودن جنبش و تشکل دانشجویی در عرصه‌های مختلف و با دغدغه توجه خاص به مطالبات دانشجویی و مردمی و بدور از منفعت طلبی و قدرت طلبی احساس مسئولیت کند و در بدنه تشکل دانشجویی قرار گیرد. دانشگاه‌های امروز ما باید علاوه بر اینکه بستر رشد علمی جوانان هستند، زمینه رشد بصیرت و آگاهی اعتقادی و سیاسی دانشجویان را فراهم کنند و بکوشند تا پویایی و نشاط سیاسی و فرهنگی در دانشگاه‌ها از بین نرود و در این راستا گوش به فرمان فرمایشات عالمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری باشند.

در انتها انجمن اسلامی دانشجویی دانشکده فنی دکتر شریعتی ضمن بزرگداشت 16 آذر، روز دانشجو و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و امام شهیدان در راستای رسالت خود همه دانشجویان و دانشگاهیان را به وحدت و یکپارچگی در سایه ولایت و تلاش به جهت اعتلای عرصه علم و فناوری ایران اسلامی و تبعیت از الگوی ایرانی-اسلامی در تمام زمینه‌های فردی و اجتماعی،دعوت می‌نماید و با توجه به این نکته که همواره طلایه‌داران پیشرفت‌ها قشر جوان و دانشجویان هستند از دانشگاه‌ها و مسئولان خواستار فراهم آوردن فضای دلگرمی بیشتر و آزاد اندیشی در محیط‌های دانشگاهی هستیم. همچنین به فراخور سالی که در آن قرار گرفته‌ایم با محکوم کردن تحریمات و تهدیدات برخی دولت‌های غربی، علاوه بر حمایت از تلاش حداکثری همه آحاد مردم و همچنین دانشجویان برای گذراندن این پیچ تاریخی به فرموده رهبری عزیز و اقتصاد مقاومتی برای ایستادن در مقابل تحریم‌ها، از مسئولان محترم نظام خواهان ترجیح صد در صدی منافع ملی بر منافع شخصی، اتخاذ تدابیری ویژه و خنثی نمودن برخی سوء مدیریت‌ها در دو حوزه مهم اقتصادی و سیاسی هستیم.

والسلام علی من التبع الهدی

انتهاي خبر/
برچسب ها: دانشگاه ، شریعتی ، بیانیه ، اذر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار