رییس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری یک سارق اینترنتی خبر داد و گفت: این متهم با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد اقدام به برداشت وجوه حساب‌ها می‎کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سرگرد نصرت‌الله امیری در تشریح جزئیات این خبر، گفت: پیگیری موضوع زمانی در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت که فردی با ارائه شکوائیه‌ای از برداشت وجود حساب بانکی‎اش اعلام شکایت کرد.  
وی ادامه داد: این فرد به ماموران اعلام کرده بود که فقط از اینترنت برای کنترل ایمیل و صورت‌حساب بانکی و انتقال وجه استفاده می‌کنم و اطلاعات حساب بانکی‌ام را در اختیار شخص یا اشخاص دیگر قرار نداده‌ام؛ اما مبلغ مشخصی از حسابم برداشت شده است.  
رییس پلیس فتا استان زنجان، خاطرنشان کرد: با این شکایت تحقیقات در این زمینه آغاز و ماموران با انجام کار تحقیقاتی متهم را شناسایی کردند.  
وی با بیان اینکه این متهم در تهران ساکن بود، گفت: با شناسایی متهم و پس از هماهنگی قضایی ماموران به تهران اعزام و متهم را دستگیر کردند.  
امیری خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده و در مواجه با ادله‌های موجود به بزه ارتکابی و انتقال وجه به حسابش اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.  
وی گفت: با توجه به پیچیدگی فضای سایبری زمینه و فرصت برای سودجویان و مجرمان حرفه‌ای مهیا است. مجرمان با سوءاستفاده از علوم رایانه‌ای و شگرد خاص به نحوی عمل می‌کنند که کاربر بدون اطلاع از نیات شوم آنان اطلاعات خود را در اختیار آنان قرار داده و مورد دستبرد واقع می‌شوند.  
رییس پلیس فتا استان زنجان تصریح‌کرد: توجه به توصیه‎های پلیس فتا و بالابردن سطح آگاهی کاربران از عوامل موثر در پیشگیری از جرایم سایبری است.
 
منبع: ایسنا
برچسب ها: پلیس ، فتا ، سارق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار