امام جمعه ارومیه گفت: اشاعه فرهنگ اصیل و پربار اسلامی می‌تواند در رفع چالش‌ها و مسائل روز جامعه مؤثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آیاتی از سوره نساء، اظهار داشت: دعوت به ایمان و عدالت و دستگیری از مستمندان باید در سمت و سوی یاری رساندن و ادامه یافتن جامعه اسلامی مورد پیگیری و توسعه انجام گیرد.

وی با اشاره به لزوم اطاعت از رهبری در تداوم نظام اسلامی، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ اصیل و پربار اسلامی می‌تواند در رفع چالش‌ها و مسائل روز جامعه مؤثر واقع شود.

وی اضافه کرد: آماده شدن انسان برای مواجهه با مرگ باید در هر لحظه از عمر او یادآور این حقیقت باشد تا بتواند با نیتی پاک و پسندیده در مسیریابی درست راه خود گام بردارد.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: انسان در طبیعت خود زیانکاری و خسران را دارد و برای مقابله با این صفت باید از زمان و لحظات عمر خود بهترین و معنوی‌ترین استفاده را در راه خودشناسی و خداشناسی بهره گیرد.

وی تصریح کرد: ایمان زیربنایی‌ترین و اصلی‌ترین بنیان انسان در عمل به صالحات و امور خداپسندانه است به گونه‌ای که با دعوت دیگری به اعمال پسندیده و وصیت همنوع خود موجب ذخیره حسنات در کارنامه اعمال خود می‌شود.

حسنی ادامه داد: صبر و استقامت در دعوت یکدیگر به امر به معروف از لزوم گیرایی این مسئله است چرا که توصیه به خوبی‌ها و اعمال پسندیده از میزان بدی‌ها و تأثیر آن در روحیه و افکار انسان می‌کاهد.

وی با بیان کیفیت دعوت به نیکی‌ها اذعان داشت: ایمان داشتن در مسیر دستیابی به هدف و استقامت و بردباری در راه‌یابی انسان به شرافت و صفات خداپسندانه موجب تعهد انسان می‌شود./س

برچسب ها: جامعه ، ارومیه ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.