سرما همان سرماست، با درجه ای بالا و پایین تر و دانش آموزان رفیق دیرینه گرما و سرمای كلاس و بخاری های نفتی، نارفیق های این روزهای پاییز و زمستان

 
خبر رسید كه مدرسه دخترانه روستای شین آباد پیرانشهر مهاباد در آذربایجان غربی، دچار آتش سوزی شد و چندین دختر معصوم به كام آتش فرو رفتند.

انگار همین دیروز بود كه شعله های مهیب آتش، 13 پروانه روستای سفیلان شهرستان لردگان  استان چهارمحال و بختیاری را به كام خود فرو برد.

كودكان روستای سفیلان، در دی ماه سال 83 بر اثر آتش گرفتن بخاری كلاس درس خود، نامشان برای همیشه در دفتر معلمشان غیبت خورد.

یادش بخیر؛ فاطمه صادقی، میثم صادقی، زینب صادقی یادش بخیر، الهام جلیل پیران و همه همكلاسی های پاییز 83 با آن عكس یادگاری، كه میان آتش شعله های بخاری نفتی كلاس، روزهای نیامده زندگی را فریاد می زنند.

مدرسه روستای  سفیلان، با خاطره ای از ضجه های سرخ كودكان معصوم به تاریخ پیوست و نام دانش آموزان اش برای همیشه ابدی شد.

هنوز این صدای مادر میثم صادقی است كه فریاد می زند: رودم ! رودم ! عیدی برایت آورده ام و میثم نه توان گرفتن عیدی را داشت و نه دیگر بوسه بر دستان مادر می زد.

13 پروانه سوخته در آتش علم، دیگر در غم نداشتن كفش، لباس و مانتو نبودند و روستای سفیلان شاید، غم انگیزترین روستای جغرافیای كره خاكی شد.

آن سالها، زمستان كه رفت روی سیاهی اش به كلاس درسی ماند كه سیزده دانش آموز را در خود به كام مرگ فرستاد و باعث شد زمستان از روستای سفیلان دست خالی نرود و با خود 13 نهال سیبستان وجود پدران و مادران این روستا را بچیند.

در دی ماه سال 83، بر اثر آتش گرفتن بخاری نفتی كلاس، در روستای  سفیلان، بخش خانمیرزا از توابع شهرستان  لردگان،  13 دانش آموزكلاس چهارم و پنجم دبستان به دیدار معبود شتافتند.

شهرستان لردگان، در 160 كیلومتری شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
علت این آتش سوزی، شعله ور شدن بخاری نفتی كلاس و برخورد با گالن نفتی مدرسه عنوان شد.
روستای سفیلان، با حدود 300 نفر جمعیت در فاصله 150 كیلومتری شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

در پاییز امسال نیز یك كلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان مرزی پیرانشهر سحرگاه روز چهارشنبه، پانزدهم آذرماه 91 دچار آتش سوزی شد و بر اثر آن 29 نفر از دانش آموزان دچار سوختگی شدند.
زخم بخاری های نفتی، انگار درس ناخوانده برخی از كلاس های درس شده است كه كودكان را به بازی مهیب آتش می كشاند و زیبایی كودكانه را در یك چشم بر هم زدن می بلعد.

ای كاش، بخاری های نفتی برای همیشه از كلاس های درس اخراج شوند و دیگر در كنار نیمكت دانش آموزان چمباتمه نزنند./س

برچسب ها: زخم واره ، بخاری ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.