بعضی از رفتارها باعث ایجاد سوء تفاهم از جانب زن و مرد می شود و سوء تفاهم غیرت آنها را بر می انگیزد و باعث بدگمانی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،از اصول اولیه در یک زندگی خوب و پایدار، اعتماد دوطرفه زن و شوهر به همدیگر است اگر زوجین با اطمینان و اعتماد کامل با همدیگر رفتار کنند بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها در زندگی زناشویی از بین می رود.
یک روانشناس عمومی در رابطه با بدگمانی گفت: بدگمانی نوعی بیماری فکری و اخلاقی است که به شکل منفی در فرد ایجاد می شود این حالت منفی،‌امنیت و آرامش را از فرد می گیرد و سبب گوشه گیری او می شود.
وی افزود: گاهی اوقات غیرت باعث ایجاد بدبینی در فرد می شود اگر این بدگمانی در زندگی زناشویی وجود داشته باشد بزرگترین آفت به این زندگی وارد شده است.
وی تصریح کرد: بعضی از رفتارها باعث سوء تفاهم از جانب زن و مرد می شود و سوء تفاهم غیرت آنها را بر می انگیزد و باعث بدگمانی می شود گاهی اوقات ادامه پیدا کردن این سوء تفاهم باعث به وجود آمدن دعواها و حتی به دنبال آن مسایل بزرگ تر شده و پس از افشا شدن قضیه برای جبران خسارت های وارده بر آن نمی توان کاری کرد.
وی خاطر نشان کرد: از پیامدهای بدگمانی می توان سلب امنیت و آرامش از خانواده، رواج بی اعتمادی، کم رنگ شدن محبت ها و تبدیل آن به دشمنی، رواج رذیلت های اخلاقی مانند کینه و تهمت نام برد.
گفتنی است: هیچ چیز مانند بدبینی در خراب کردن یک رابطه قدرتمند نیست و بدبینی سرچشمه همه ناراحتی های روحی و روانی و موجب اضطراب و نگرانی است پس یادمان باشد در زندگی زناشویی اولین قدم برای از بین بردن بدگمانی این است که زن و مرد از هم چیزی را مخفی نکنند که اگر روزی آن موضوع فاش شد باعث ایجاد بدبینی نشود./ف
برچسب ها: بدگمانی ، غیرت ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار