بهره‌گيري از يك تست جديد مي‌تواند در تشخيص بهتر سرطان سرويكس يا دهانه رحم مؤثر باشد.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد با انجام مطالعات خود توانستند يك تست تكميلي جديدي را در تشخيص ايمن‌تر سرطان دهانه رحم توسعه دهند كه قادر است تعداد موارد مرگ و مير مرتبط با اين سرطان را به حداقل برساند.
 
براساس اين گزارش محققان ضمن بيان اين كه 70 درصد سرطان‌هاي دهانه رحم به وسيله دو ويروس خاص به نام‌هاي HPV16‌ و HPV18‌ ايجاد مي‌شود افزودند روش جديد قادر است پروتئين‌هاي انكوژنيك اين ويروس‌ها را در سلول شناسايي كند و امكان تفسير عيني از نتايج آزمون را افزايش دهد.
 
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است با توجه به اين كه حساسيت آزمون‌هاي كنوني كم است، آزمايشات در نمونه‌هاي سلولي بايد حداقل هر سه سال يكبار تكرار شوند و تعداد زيادي از آزمايشات نيز به دليل نتايج غيرقطعي و غيرقابل اعتماد بايد بارها انجام شوند كه اين باعث اضطراب بيشتر و هزينه‌هاي اضافي در بيماران مي‌شود.
 
به گفته محققان با وجود غربالگري‌هاي فشرده هنوز هم 250 نفر زن در سوئد از اين سرطان مي‌ميرند كه اميد است استفاده از اين روش جديد در تشخيص قابل اعتمادتر در موارد نامشخص بروز اين سرطان، كاهش وقوع مرگ و ميرهاي مرتبط با آن و نيز كاهش در شمار زناني كه به دليل سختي تفسير در نمونه‌هاي سلولي بايد دوباره تست‌ها را انجام دهند، نتايج مثبتي داشته باشد./ع2
برچسب ها: سرطان ، رحم ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار