عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان کرمانشاه گفت: محله های اسکان نامتعارف شهری 12 درصد از وسعت شهر کرمانشاه را تشکیل می دهند و 25 درصد جمعیت این شهر در این مناطق اسکان دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه بیژن کلهرنیا گفت: حاشیه نشینی یک مسئله جهانی است، به نحوی که در حال حاضر50 درصد جمعیت شهری کشور های جهان سوم در این مکانها اسکان دارند و در کشور ایران نیز جمعیت مستقر در محله های اسکان نامتعارف 20 درصد جمعیت شهری را تشکیل می دهند.

کمبود خدمات شهری، فقر، شرایط بهداشتی نامناسب، بیکاری، وضعیت بغرنج اقتصادی، وضعیت اجتماعی نامطلوب و بسیاری آسیب های اجتماعی را از جمله عمده ترین مشکلات مکانهای اسکان نامتعارف شهر کرمانشاه عنوان کرد.

کلهرنیا اسکان نامتعارف را آفت نوسازی و توسعه شهرها به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: سند ملی ساماندهی اسکان غیر رسمی در سال 1382 در کشور تصویب گردید که بر مبنای آن تمامی مسئولان مربوطه باید زمینه های ارتقاء و توانمندسازی اسکان نامتعارف شهری را فراهم کنند.

وی هدف کلی ازتصویب این سند ملی را ارتقاء و توانمند سازی این مناطق و رساندن سطح این مکانها در همه شاخص های زندگی به سطح متوسط شهری عنوان کرد.

در سال 1382، 30 درصد جمعیت شهر کرمانشاه در مناطق اسکان نامتعارف قرار داشتند که 13 محله شهر کرمانشاه را تشکیل می دادند.

وی افزود: در همان سال در چهار محله اصلی اسکان نامتعارف شهری کرمانشاه از جمله شاطر آباد،کولی آباد، جعفرآباد و دولت آباد پروژه های خوبی از جمله ایجاد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهد کودک، مراکز آموزشی، سالن اجتماعات و پروژه های پارک سازی اجرا شد ./ب


برچسب ها: کرمانشاه ، حاشیه ، اسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.