يك كارشناس رسانه‌هاي بين‌المللي گفت: ايران مهم‌ترين و تأثيرگذارترين بازيگر خاورميانه بوده و كوچكترين واقعه‌اي مربوط به اين كشور، بازتاب خاصي در رسانه‌هاي مختلف دنيا دارد؛ لذا كنترل پهپاد آمريكايي از سوي ايران، بازخورد شديدي در رسانه‌ها داشت، به طوري كه آمريكا سعي کرد که مالكيت اين پهپاد را انكار كند.

محمدرضا ماني‌فر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سه دهه  قطع  روابط  ديپلماتيك بين ايران و آمريكا، اظهار داشت: آمريكا در طول اين سه دهه از هرگونه كارشكني براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي ايران استفاده كرده، که دخالت نظامي در طبس، حمايت از عراق در جنگ هشت ساله، اِعمال انواع تحريم‌ها و تجاوز نظامي به حريم هوايي اين كشور از اهم آن‌ها است.
 
وي با بيان اينكه آمريكا سعي بر سنجيدن توان نظامي جمهوري اسلامي ايران دارد، تصريح كرد: بعد از جنگ غزه كه به نوعي غيرمستقيم جنگ بين ايران و آمريكا بود و با پيروزي حماس و شكست رژيم صهيونيستي به عنوان متحد آمريكا به پايان رسيد، اين كشور سعي دارد توان نظامي ايران در منطقه را به صورت واقع بينانه بسنجد.
 
اين كارشناس رسانه‌هاي بين‌المللي با اشاره به پوشش گسترده رسانه‌هاي دنيا درباره شكار پهپاد جاسوسي آمريكا با نام "اسكن ايگل" از سوي ايران افزود: ايران اسلامي قلب تپنده خاورميانه است و كوچكترين واقعه‌اي مربوط به ايران بازتاب خاصي در رسانه‌هاي مختلف دنيا دارد، بنابراين كنترل پهپاد آمريكايي از سوي ايران، بازخورد شديدي در رسانه‌ها داشت، به طوري كه آمريكا سعي کرد که مالكيت اين پهپاد را انكار كند.  
 
وي با اشاره به  ادعاي برخي از رسانه‌ها مبني بر اينكه هيچ آرم و علامتي روي پهپاد آمريكا وجود ندارد، اظهار داشت: پهپادي كه براي جاسوسي برمي‌خيزد معمولا بدون نشان و علامت خاصي است تا در صورت تصرف، فرستنده منكر آن شود، اين در حالي است كه  پيشينه جاسوسي آمريكا در رابطه با ايران امري غيرقابل انكار است.
 
ماني‌فر با اشاره به ارتقا توانمندي ايران در جهان تصريح كرد: آمريكا پيشرفت‌هاي ايران اسلامي را زنگ خطري براي منطقه مي‌داند، اما ايران با استفاده از راهبرد ديپلماسي عمومي در منطقه و دوستي با كشورهاي جهان، بر ترفندهاي آمريكا خط بطلان كشيده و در آينده نيز خواهد كشيد.
 
اين كارشناس رسانه‌هاي بين‌المللي با اشاره به تلاش ايران براي ايجاد صلح و آرامش منطقه‌اي و جهاني افزود: ايران بايد راهبردهاي رسانه‌اي و اطلاعاتي– نظامي خود را بيش از اين تقويت كند تا تصويري مناسب از توانمندي کشورمان در بين افكار عمومي جهان ارائه كرده و زمينه را براي تحقير هر چه بيشتر آمريكاي مستکبر فراهم كند.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار