استاد دانشگاه باقرالعلوم گفت: ارتباط میان اساتید دانشگاه های جهان اسلام باید از حالت فردی به حالت سیستماتیک تغییر کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام نجف لک زایی ضمن اشاره به این نکته که اساتید دانشگاه ها در آگاهی بخشی به مردم نقش اساسی دارند، اظهار داشت: بخشی از این آگاهی بخشی توسط اساتیدی صورت می گیرد که در کشورهای انقلابی حضور دارند، اما بخش دیگر توسط اساتیدی انجام می شود که در کشورهای خارجی و از جمله ایران حضور دارند.

استاد دانشگاه باقرالعلوم با تأکید بر این مطلب که نقش نهادهای دانشگاهی مانند نشریات، تشکل ها و حتی سخنرانی ها و همایش ها در آگاهی بخشی به مردم کشورهای انقلابی را نباید نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: در برخی کشورها که در آنها بیداری اسلامی رخ داده است، مانند مصر و تونس به دلیل بافت علمی قوی تر، نقش اساتید دانشگاه بسیار برجسته بود، اما برخی کشورها مانند لیبی و یمن که در آنها قبیله ها بیشتر گسترش دارند، دانشگاه ها کمتر ایفای نقش کردند.

وی با بیان اینکه دانشگاه الازهر حتی در مواردی پس از مردم به حرکت های نجاتبخش ملحق شد، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نقش دانشگاه  و اساتید آن به خوبی تبیین نشده و هنوز عده ای هستند که به آنها اعتماد نیست، بنابراین باید هر چه سریع تر برای ایجاد یک رابطه تعریف شده میان مردم و دانشگاه تلاش کرد.

حجت الاسلام لک زایی با اشاره به این که تحقیق درباره میزان نقش دانشگاه و اساتید آن در جریان بیداری اسلامی در کشورهای مختلف می تواند محور یک یا چند پایان نامه یا رساله دانشگاهی قرار بگیرد، افزود: آنچه هم اکنون انقلاب های جدید در کشورهای اسلامی را تهدید می کند، خلاء  رهبری است. به نظر می رسد باید هرچه سریعتر برای پرکردن این خلاء اقدام کرد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر اقدامات فرهنگی بسیار کند پیش می روند و نتیجه آنها ممکن است سال ها بعد نمایان شود، در حالی که باید برای آنها چاره اندیشی کرد و این نیز کار اساتید دانشگاه است.

استاد دانشگاه باقرالعلوم در پایان به لزوم ایجاد یک حلقه مستحکم میان مردم، اسلام، دولت و رهبری در کشورهای انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: هرکدام از این بخش ها نباشد و یا خود را با دیگران هماهنگ نکند، ممکن است انقلاب به نتیجه مطلوب نرسد.

انتهای پیام/پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار