بيماري چشمي گلوكوم يا آب سياه باعث كند شدن حركات سريع كره چشم در بيماران مبتلا مي‌شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه بينايي و مغز، محققان با اندازه‌گيري مدت زمان جنبش چشم از يك نقطه به نقطه ديگر توسط يك دستگاه در افراد مبتلا به بيماري گلوكوم، دريافتند در مقايسه با گروه شاهد، افراد مبتلا حتي در مراحل اوليه اين بيماري تا حدود 15 درصد در زمان حركت كره چشم خود تأخير داشتند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش ضمن بيان اين كه بيماري چشمي گلوكوم علت عمده نابينايي‌هاي غيرقابل برگشت در افراد مبتلاست، افزود: حركات سريع كره چشم، حركاتي هم زمان و در يك جهت در هر دو چشم است كه در تمام فعاليت‌هاي روزانه دخالت دارد و در اين ميان بيماران مبتلا به گلوكوم با تأخير داشتن در اين حركات در معرض خطرات بسياري مانند تصادفات حين رانندگي يا زمين خوردن‌هاي بسيار هستند.
 
به گفته محققان نتايج اين يافته‌ها بسيار مهم هستند چرا كه نشان مي‌دهند روش‌هاي اندازه‌گيري از دست دادن بينايي فراتر از چارت‌هاي چشمي و يا تست ميزان ديد است و ممكن است سرنخ‌هاي مهمي را در چگونگي تأثيرات اين بيماري به زندگي افراد مبتلا فراهم كند.
 
گفتني است: شواهد اخير نشان مي‌دهند كه اين بيماري چشمي وابسته به سن در حال افزايش است و هم اكنون توسط نقطه‌هاي نوراني در بررسي عصب بينايي تشخيص داده مي‌شود و در تمام موارد از قطره چشم، جراحي ليزر و جراحي معمولي بر كاهش فشار در چشم و كمك به كم كردن آسيب عصب بينايي و يا تثبيت آن استفاده مي‌شود. /ع2
برچسب ها: چشم ، گلوکوم ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار