دو سوم نیاز کشور به قطره اشک مصنوعی در سال جاری از طریق شرکت سینا دارو با نام تجاری سینالون تأمین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسن واصفی مدیرعامل شرکت سینادارو در مراسم افتتاح خط تولید محصول قطره اشک مصنوعی که در شرکت سینادارو برگزار شد، بیان کرد: قطره اشک مصنوعی برای افراد مختلف پس از اعمال جراحی چشم استفاده می‌شود. همچنین افراد در معرض تابش اشعه آفتاب و افرادی که از امکاناتی مثل کامپیوتر و لپ‌تاپ به مدت طولانی استفاده کنند، استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: این افراد بر اثر عوامل یاد شده دچار خشکی چشم می‌شوند و رطوبت سطح چشم آن‌ها کاهش می‌یابد به همین خاطر از قطره اشک مصنوعی استفاده می‌کنند.

واصفی در خصوص صرفه اقتصادی این محصول عنوان کرد: نمونه خارجی این قطره 400 تومان برای هر واحد و نمونه تولیدی داخلی با 33 درصد اختلاف قیمت یعنی حدود 300 تومان برای هر واحد است.

وی درباره روند تولید اظهار کرد: روند تولید قطره اشک مصنوعی حدود 20 ماه طول کشیده است چرا که شرکت سینادارو محصولات تولیدی خود را با نمونه‌های اصلی در آزمایشگاه از لحاظ کیفی مورد مقایسه قرار می‌دهد و در صورت احساس برابری نسبت به تولید و عرضه اقدام می‌کند.

مدیرعامل شرکت سینادارو در مورد میزان مصرفی سالانه این محصول بیان کرد: حدود 30 میلیون دوز در سال از قطره اشک مصنوعی استفاده می‌شود. این قطره بدون تجویز پزشک در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و استفاده از آن برای عموم افراد آزاد است.

وی افزود: ماده اصلی قطره اشک مصنوعی هیدروکسی پروپیل متیل سلولز است که از طریق شرکت‌های خارجی تأمین می‌شود.

واصفی خاطرنشان کرد: محصول قطره اشک مصنوعی باید در حجم بسیار کم یعنی نیم میلی‌لیتر تولید شود و پس از استفاده توسط بیمار، باقیمانده آن دور ریخته شود. نکته مورد اهمیت در خصوص این دارو فاقد مواد نگه‌دارنده بودن آن است.

شایان ذکر است که این محصول تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.