بيش از 33 تله فيلم در حوزه دفاع مقدس ساخته شده زيرا همه ما مديون شهداي دفاع مقدس هستيم.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علي دارابي معاون سيما ضمن تشكر از همكاري سپاه پاسداران و نيز خانواده "شهيد حسين باقري" گفت: بحث دفاع مقدس و پرداخت به آن در رسانه ملي و در دوره مديريت "سيد عزت الله ضرغامي" از اهميت خاصي برخوردار شده است.
وي ادامه داد: از سال 1383 تاكنون بيش از 1200 تله فيلم در رسانه ملي توليد شده و در زمينه سريال سازي بيش از 20 مجموعه در حوزه دفاع مقدس به روي آنتن رفته است.
دارابي با اشاره به 309 عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس تصريح كرد: در حال حاضر 309 عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس داشته ايم كه 10 عنوان برنامه به طور ثابت در سيما را براي پخش داشته كه هر هفته مخاطبان شاهد آن خواهند بود.
معاون سيما اظهار داشت: اين 10 عنوان برنامه، سينمايي ديگر آثار گروه سپاه پاسداران و ارتش است كه " روايت فتح" و "كتاب دا" نيز شامل آنها خواهد شد.
دارابي با اشاره به بيش از 33 تله فيلم ابراز داشت: ما تا سال 1394 و به صورت دوسالانه برنامه هاي خود را بسته ايم و تا دوسال آينده 33 تله فيلم و 14 سريال در حوزه دفاع مقدس را به روي آنتن خواهيم برد.
وي در خصوص ساخت مجموعه هايي خاص درباره فرماندهان سپاه پاسداران گفت: بيش از 10 سريال الف ويژه زندگي بزرگان فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران را در دست توليد داريم و پيگيري بودجه آنها در حال بررسي است.

**آثار دفاع مقدس در اولويت هستند

دارابي با اشاره به پيام رئيس رسانه ملي گفت: تاكيد "ضرغامي" در ساخت آثار و مجسمه هاي تلويزيوني در حوزه دفاع مقدس است.
وي ادامه داد: "ايران" بزرگان شهيد بسياري را دارد كه سربلندي و آزادي خود را مديون آنها است و "شهيد حسن باقري" يكي از آن فرماندهان بزرگ بود.
دارابي خاطرنشان كرد: تصميم داريم در خصوص زندگي ديگر فرماندهان بزرگ كشور، آثاري بسازيم كه درصورت توليد و تصميم نهايي نام آنها برده مي شود.

**دفاع مقدس از صنف عاشورا است

هم چنين سردار محمد جعفر اسدي معاون ستاد كل نيروي مسلح گفت: حضرت امام خميني (ره) مي فرمايند"هرچه داريم از ماه محرم و صفر است و اجر همه شما با خود شهداي بزرگوار است."
اسدي افزود: مستند "آخرين روزهاي زمستان" اثري نو وجديد در خصوص ساخت زندگي شهداي بزرگوار بود و من از همه شما تشكر مي كنم.

**ساخت بيوگرافي شهدا براي من مهم است

همچنين "حسين مهدويان" كارگردان "آخرين روزهاي زمستان" در خصوص شروع ساخت اين مستند گفت: اواخر سال 87 بود كه تصميم گرفتيم اثري را در خصوص زندگي "شهيد حسن باقري" بسازيم.
وي افزود:  نبودن برنامه اي مفصل در خصوص "روايت فتح" و ساخت مستندي درباره اين شهيد بزرگوار عجيب بود.
اين كارگردان با اشاره به ساخت بيوگرافي و زندگي بزرگان در سراسر جهان، افزود: هميشه دغدغه من بود كه چرا اثري در خصوص بزرگان ايران زمين به خصوص بيوگرافي شهداي بزرگوار ساخته نمي شود و همه جوانان فقط نام شهدا را مي شناسند.
مهدويان اظهار داشت: اگر امروزه جوانان چيزي براي افتخار ندارند، تقصير هنرمندان بايد دانست و  بايد در اين راستا بيشتر بكوشيم و  تصاوير ارزشمندي را درخصوص بزرگان كشورمان بسازيم.
وي با اشاره به تصوير كشيدن جزئيات، ادامه داد: وظيفه ما به تصوير در آوردن يك قهرمان واقعي بود كه آن هم تحقيقات و مطالعه زيادي را شامل مي شد.
مهدويان گفت: سعي كرديم كار و تمامي صحنه ها را طوري بسازيم كه زنده بودن "شهيد حسن باقري" در هرسكانس احساس شود تا براي مخاطب قابل لمس باشد.
وي با بيان اين مطلب كه اعتقادي به سانسور نداشتم، افزود: نگران وارد شدن خدشه اي به زندگي "شهيد حسن باقري" نبودم چون هيچ بخشي از زندگي و كار او را سانسور نكردم.
اين كارگردان در ادامه افزود: اگر سانسوري اتفاق افتد به طبع قهرماني هم خلق نخواهد شد.

**از گروه حماسه و دفاع سپاسگزارم

همچنين "سردار محمد باقري" برادر "شهيد حسن باقري" گفت: از همه دست اندر كاران مدير گروه حماسه و دفاع و نيز از خانواده اين شهيد بزرگوار سپاسگزارم.
وي اظهار داشت: سالها بود كه عده اي تصميم برساخت زندگي برادر شهيد من را داشتند كه متاسفانه تحقيقات خوبي انجام نمي شد و ما ديگر اميدي نداشتيم.
باقري افزود: ولي با ديدن اين تيم جوان و تحقيقات كامل آنها تصميم به كمك و همكاري با آنان گرفتم.
وي تصريح كرد: خوشحالم كه اين مجموعه در ميان فرماندهان و مسئولان و نيز در رزمندگان اثر خوبي را گذاشته است.
وي با اشاره به تاثير "آخرين روزهاي زمستان" اظهار داشت: "آخرين روزهاي زمستان" توانست با توجه به تهاجم فرهنگي تاثير بسزايي را در ذهن و روح جوانان ما برجا بگذارد.
باقري ضمن تشكر از صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران و نيز از "سيد عزت الله ضرغامي" (رئيس رسانه ملي)، گفت: تا چند ماه ديگر 30سال از شهادت برادرم "شهيد حسن باقري" مي گذرد و خوشحالم كه اين اثر توانست تاثير گذاري خود را داشته باشد كه جا داشته از رئيس رسانه ملي تشكر كنم.
وي با اشاره به پرسشهاي نسل جوان گفت: نسل جوان هميشه به دنبال پرسيدن اين سوال هستند كه چرا جنگيديم و هدف ما از اين جنگ چه چيز بود.
باقري اظهار داشت: خوشبختانه صداوسيما با ساخت اين گونه آثار مي تواند به سوال هاي نسل جوان پاسخ دهد و نسل ديروز و امروز را با يكديگر پيوند دهند.
وي ابراز داشت: هنوز عوارض جنگ به روي مردم و خانواده هاي شهدا باقي است و ساخت اين مجموعه ها اداي دين به خانواده هاي بزرگوار اين عزيزان خواهد بود.
باقري خاطرنشان كرد: از نسل جوان و دست اندركار "مستند آخرين روزهاي زمستان" سپاسگزارم و اين مجموعه اثري قابل تقدير بود./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.