مقاله تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان رتبه اول دوازدهمین کنگره بین المللی بیماری های گوارش و کبد ایران را کسب کرد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، این مقاله تحت عنوان کشف مکانیسم جدید در ایجاد سرطان معده از میان صدها مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنگره که در سالن همایش های رازی دانشگاه تهران برگزار شد، رتبه اول را به خود اختصاص داد.
این مقاله در قالب یک طرح پژوهشی در مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با همکاری مرکز تحقیقات کبد و گوارش این دانشگاه در طی چندین ماه تلاش و تحقیق آزمایشگاهی صورت گرفته است.
رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی کردستان که خود ارائه دهنده مقاله در این کنگره بود گفت: موضوع مقاله "کشف مسیر جدید در ایجاد سرطان معده" بود که در این کنگره در قالب پوستر ارائه شده و توجه همه پژوهشگران، محققین و اساتید داخل و خارج کشور را به خود جلب کرد.
شیخ اسماعیلی افزود: این طرح پژوهشی برای نخستین بار در جهان اثبات می کند که سلول های بنیادی مزانشیمال مغز استخوان در مواجهه با عفونت هلیکوباکتر پیلوری گیرنده هارا در سطح خود افزایش داده و منجر به مهاجرت این سلول ها به داخل معده و سپس لانه گزینی و رشد در این مکان می شود.
رئیس مرکز تحقیقات کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: این مکانیسم در نهایت منجر به ایجاد تومور در معده شده و مسیر تازه ای را در ایجاد سرطان معده برای اولین بار در جهان مطرح می کند./س
برچسب ها: کنگره ، کردستان ، مکانیسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.