نائب رئیس بانوان فدراسیون اسکی گفت: در المپیک گذشته یک سهمیه کسب کرده بودیم که قصد داریم این تعداد را در المپیک 2014 به 2 سهمیه برسانیم.

 بهاره خیر خواه در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: از 17 آبان ماه به مدت دو هفته اردوی تدارکاتی اسکی آلپاین در اتریش داشتیم که جهت کسب سهمیه المپیک 2014 بود.

وی افزود: در المپیک گذشته تنها یک سهمیه المپیک داشتیم که اگر موفق شویم در این  دوره تعداد سهمیه ها را به عدد 2 برسانیم، عملکرد خوبی داشته ایم.

وی درخصوص اردوی اخیر عنوان دشت : از کشور های اتریش، ژاپن ، اسلوانی، آلمان، چین تایپه ،‌ایتالیا وسوئیس در این اردو شرکت داشتند و همه برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود تلاش کردند.

نايب رئيس بانوان فدراسيون اسکي ادامه داد: سه نفر از ورزشکاران تیم ملی نیز به همراه سرپرست تیم ملی آلپاین در این اردو حضور داشتند و 70 تیم باشگاهی از کشورهای مختلف در آن شرکت کرده بودند.

** 30.50 درصد اعتبار فدراسیون به بانوان اختصاص دارد

 خیر خواه در خصوص  ورزش اسکی بانوان اشاره داشت:  گمان نمی کنم تفاوت چندانی میان اسکی آقایان و بانوان وجود داشته باشد چرا که 30 تا 50 درصد اعتبار فدراسیون صرف ورزش بانوان می شود ولی اگر ورزش آقایان در اسکی بیشتر به چشم می آید به این خاطر است که تعداد آن ها بیشتر استو البته رسان های خبری نیز در این زمینه بیشتر توجه خود را معطوف به پوشش خبری آقایان می کنند.

**تورهای اسکی راهی برای پیشرفت غیر بومی ها

خیر خواه در خصوص برنامه ریزی برای ورزشکاران غیر بومی عنوان داشت:  ورزشکاران غیر بومی می توانند از طریق تورهای اسکی و پیوستن به مدارس اسکی به اسکی سطح اول راه پیدا کنند.

وی ادامه داد:  در این مدارس اسکی مربیان رسمی و مورد اطمینان و قیمت های مصوب در خصوص وسایل و مربی  مشخص است و از این حدیث از بهترین راه های ممکن برای استفاده غیر بومی هاست.

**پیشرفت خوبی در اسکی بانوان داشته ایم

 خیر خواه در ادمه بیان داشت: اسکی صحرانوردی ما نیز در اردو به سر می برد و قصد داریم مسابقات برون مرزی نیز برای این ورزشکاران برگزار کنیم تا با نقاط ضعف وقدرت آن ها کاملا آشنا شویم.

 وی تصریح کرد: معتقدم در اسکی آلپاین پیشرفت بسیار خوبی داشته ایم و کسب سهمیه در اسکی به خوبی نشان می دهد که عملکرد ما در اسکی قابل قبول بوده است.

خيرخواه ادامه داد: در مورد صحرا نوردی و اسکی روی چمن هم پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم چرا که در گذشته چنین اسکی صحرا نوردی را تجربه نکرده بودیم و به نوعی حتی اسکی چمن هم نداشتیم که البته سعی کردیم با جلب حمایت مسئولان و تلاش اسکی بازان سطح این رشته های اسکی را بالا ببریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  امیدوارم سطح اسکی بانوان بیش از پیش ارتقا پیدا کند و بتوانیم باحداکثر سهمیه ممکن در المپیک حضور داشته باشیم و مسئولان و رسانه های خبری نیز سایه حمایتی خود را از بانوان اسکی باز دریغ نکنند./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار