رونی می گوید فریادهای فرگوسن مثل سشوار 2200 واتی است، این سشوار 2200 واتی البته جمله های خاطره انگیزی دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، یکی از مربیان موفق دنیای مستطیل سبز کسی نیست جز الکس فرگوسن.

فرگوسن جمله های جالبی دارد، جمله هایی که خطاب به موضوعات خاص یا افراد خاص گفته شده است و شاید به نوبه خود درس محسوب شود.

الکس فرگوسن در زمینه تلاش و کار کردن گفته است که بعضی از مردم از کار کردن بدشان می آید ولی من می خواهم به کار کردن ادامه بدهم.

اظهارنظر فرگوسن در خصوص فوتبال نیز جالب است او لحظاتی پس از قهرمانی اروپا در سال 1999 گفته است: نمی توانم باور کنم... باورم نمی شود... فوتبال، این فوتبال لعنتی! 


ادعای وی در مورد خصوصیت تیم های اروپایی نیز جالب است مثل اینکه وی فلسفه خیلی از تیم های اروپایی را در گل نخوردن آن ها می داند.

وی در دیدار تاریخی یونایتد، یوونتوس در قهرمانی سال 99 نیمه اول بازی را بهترین زمان نیمه نهایی لیگ حرفه ای زندگی اش دانسته است.

فرگوسن نشان داده است که خستگی ناپذیر است، او در کنار احساساتی بودنش بسیاردر امر مربی گری جدی است فرگوسن در زمان احساساتی بودنش به خوبی احساس خود را بیان می کند، به طور مثال فینال لیگ قهرمانان را این گونه توصیف می کند: در پایان مسابقه تنها چند سانتی متر با جام فاصله دارید در حالی که نمی توانید آن را لمس کنید و اگر شکست بخورید و تمام تلاشتان را نکرده اید، بهتر است به رختکن باز نگردید، این همان مسئولیت پذیری فرگوسن را نشان می دهد، وی چنین نظری را در شاگردانش نیز رسوخ می دهد، به طور مثال یکبار در نیمه بازی به شاگردانش گفته است چه فوتبال مزخرفی بازی کردید، هیچ کدام از شما جرأت ندارید توی چشم های من نگاه کنید چون هیچ چیزی ندارید.

جدی بودن فرگوسن در کارش و علاقه اش به کار کردن و تلاش کردن نیز قابل توجه است.


او می گوید: بازنشسته شدن مال جوان هاست که اگر کارشان را ول کنند من اگر از یونایتد بروم چه کار کنم؟ به خانه بروم و صبح تا شب در آن جا بنشینم؟!

اعتماد به نفس فرگوسن یکی از موارد موفقیت وی است، او خودش را فردی با استعداد می داند و معتقد است بعد از مربیگری به دنبال نقاشی برود.

فرگوسن یکبار با مورینیو جلسه دوستانه ای داشت که در این خصوص گفت: بعد از بازی تیم هایمان با هم نشستیم و از من پذیرایی کرد ولی کاش کمی بیشتر خرج می کرد.

فرگوسن یکی از راه های مربیگری را دست کم نگرفتن حریف می داند، وی در خصوص روحیه تیم های ایتالیایی گفته است آن ها قبل از بازی می گویند که انگلیسی ها خیلی قوی هستند و ما روی نقطه ضعف آن ها کار می کنیم و نمی توانیم فلان کار را انجام دهیم و این کار از ما ساخته نیست ولی در پایان مشاهده می کنید که آن ها شما را سه بر صفر شکست داده اند.


وی در مصاحبه ای مهمترین چالش زندگی خود را این نمی داند که بداند چه اتفاقی در زمان حاضر رخ می دهد بلکه در آن مصاحبه در سالن 2002 گفت: مهمترین دغدغه ام زدن رکورد لیورپول می باشد.

فرگوسن شاخصه یک قهرمان واقعی را این می داند که پس از شکست برگردد و ارزش واقعی خودش را ثابت کند.

وی در مصاحبه ای جالب طی یک جمله بامزه گفته است، اگر پیش از بازی با اینتر، یک ایتالیایی به من بگوید که در این بشقاب پاستاست باور نمی کنم مگر اینکه خودم آن را چک کرده باشم.

** اظهارنظرات جالب فرگوسن در مورد شخصیت ها

فرگوسن بارها در مورد بازیکنان و شخصیت های مختلف صحبت کرده است.

مثلاً وی در خصوص اشمایکل گفته است وقتی اشمایکل عصبانی می شد نگاهی به وی می انداختم و پیش خودم می گفتم اگر به من ضربه بزند می میرم.

او در مورد وین رونی گفته است: اشتیاق رونی به بازی عالی است رونی بهترین 21 ساله ای است که تا به حال داشتم.


فرگوسن در مورد بکهام گفته است: دیوید بهترین بازیکن جزیره است نه فقط به خاطر استعداد خدادادی اش بلکه به دلیل اشتیاق بی رحمانی و خستگی ناپذیری که برای تمرین دارد.

وی البته یکبار در مصاحبه ای در خصوص بکهام گفته است: بکهام مثل هر بازیکن جوانی فقط 18 سال دارد.

فرگوسن در باره گری نویل گفته که اگر قد نویل یک اینچ بلندتر بود، بهترین هافبک میانی بریتانیا می شد.

یا در باره پیپواینزاگی گفته که او در منطقه آفساید متولد شده است.

او یکبار در کنار خبرنگاران از خوان ورون دفاع کره است و گفته او یک بازیکن درست و حسابی است و شما یک آدم مزخرف.

یا در باره سام آلاردیس با محبت گفته است: او را می بوسم و در آغوش می گیرم.


فرگوسن در باره پل انیس طی جمله ای گفته است: همیشه گفته ام وقتی یک بازیکن در اوج آمادگی است می خواهد تا قله اورست را با دمپایی بالا برود و پل هم همین کار را می خواهد، بکند.

فرگوسن در باره مورینیو گفته قطعاً به مشکل برمی خوریم اگر زیاد به حرف های خوزه گوش بدهیم.

فرگوسن یکبار هم در باره آرسن ونگر گفته است: مردم می گویند او باهوش است و به 5 زبان صحبت می کند در حالی که من یک بچه 15 ساله از ساحل عاج را نشانتان می دهم که به 5 زبان صحبت می کند./آق


 

برچسب ها: خارجی ، سشوار ، مربی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار