كارشناش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ سامانه بارشزا از سمت غرب كشور، رگبار باران از امروز و سرما و یخبندان شبانه از هفته آینده شهرهای شمالی و مركزی استان فرا خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، علی ملاشاهی افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای از اواخر وقت امروز تا پنجشنبه هفته جاری شرایط برای رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد در نواحی شمالی و مركزی استان فراهم است و شدت بارش در منطقه سیستان بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: وضعیت جوی به دلیل بارش باران، برف و یخبندان در استان های خراسان جنوبی و رضوی سبب اختلال در تردد جاده ای شده است لذا مسافران و رانندگانی كه از سیستان و بلوچستان قصد سفر به مناطق مذكور را دارند باید به رعایت مسائل ایمنی توجه كامل داشته باشند.

وی گفت: وزش باد نسبتا شدید از سمت جنوب غربی همراه با گرد و خاك در روز چهارشنبه هفته جاری زاهدان، نصرت آباد، محور بم - زاهدان و مناطق مركزی سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از صبح روز پنجشنبه به دلیل تشدید سرعت وزش باد شمالی در سیستان و حاكم شدن توده هوای سرد، دمای هوای شهرهای نیمه شمالی استان بین هشت تا 12 درجه كاهش می یابد.

وی ادامه داد: روند كاهش هوا تا پایان هفته آینده در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه نیمه شمالی بصورت نسبی ماندگار خواهد بود و در زاهدان و برخی نقاط مركزی و شمالی استان یخبندان شبانه پیش بینی می شود.

ملاشاهی گفت: موج سامانه بارشزای دیگری از اوایل هفته آینده بخصوص روز دوشنبه از سمت تنگه هرمز، مناطق مركزی و جنوبی سیستان و بلوچستان را در بر خواهد گرفت./س

برچسب ها: ریزش ، باران ، دراستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.