کارشناس فرانسوي گفت برلوسکوني براي مقابله با سياست هاي اروپايي بار ديگر به عرصه سياسي ايتاليا باز مي گردد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي اف ام تي وي،  ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا با بازگشت سيلويو برلوسکوني نخست وزير سابق اين کشور به عرصه سياسي از سمت خود استعفا خواهد کرد. بازگشت برلوسکوني به عرصه سياسي تبعاتي در ايتاليا خواهد داشت.نيکلا دوز کارشناس اقتصادي در اين باره گفت پيش از آنکه مونتي قبل از سال نو ميلادي از قدرت کناره گيري کند پارلمان به بودجه سال دوهزار و سيزده راي خواهد داد.

همچنين اين شرايط سبب خواهد شد انتخابات زودهنگام پارلماني اواسط ماه فوريه برگزار شود. دوز در مورد بازگشت برلوسکوني به عرصه سياسي گفت وي بازگشته است تا به رويارويي با اروپا بپردازد. وي مي خواهد آنچه را که در يک سال گذشته رخ داده است تلافي کند. در واقع برلوسکوني از اين پس به عنوان مخالف طرح هاي رياضتي، مخالف مرکل صدر اعظم آلمان در حوزه تصويب پيمان بودجه اروپايي و  همچنين مخالف مونتي پا به  عرصه مي گذارد.

دوز در مورد عملکرد دولت مونتي گفت افزايش بيکاري و رکود اقتصادي که از سال دوهزار و دوازده آغاز شد و به طور قطع تا سال دوهزار و سيزده نيز ادامه خواهد يافت حاصل دوران نخست وزيري مونتي است.  به علاوه ميزان ماليات نيز حدود پنجاه تا پنجاه و  دو درصد افزايش يافته است. اين کارشناس سياسي گفت به هر حال بروز بحران اقتصادي در ايتاليا نگران کننده است زيرا اين کشور سومين کشور بزرگ اروپاست و بحران در اين کشور به معني بحران در اروپاست. 

برچسب ها: اروپا ، برلوسکونی ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار