عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بيان اينکه مهمترین دلیل هراس دشمن از بیداری منطقه،‌ "اسلام" است، گفت: نام‌گذاري جنبش‌هاي منطقه‌اي به عنوان «بيداري انساني» ناشي از يک جريان انحرافي و با هدف انتشار ديدگاه‌هاي نوين در جامعه است.

فرید‌الدین حداد عادل در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره هراس دشمن از "بيداري اسلامي" در منطقه اظهار داشت:‌ مهمترین دلیل هراس دشمن از اين بیداری،‌ "اسلام" است؛‌ چرا که انقلاب‌هايي در منطقه درحال شکل‌گيري‌ست که  ناسیونالیسم و اندیشه‌های غربی که در ذیل اندیشه‌های اومانیسم می‌گنجد زير بناي آن نیست.

وي با بيان اينکه غربی‌ها در طول دو قرن تلاش کردند «اسلام» را از عرصه سیاست جوامع بیرون کنند، عنوان کرد: اما امروز این جنبش‌ها با رویکرد و شعارهای اسلامی ادبیات جدیدی را در عرصه جهانی تعریف کرده‌اند که پذیرش این برای غرب و مسلمانان سکولار مضرت‌بار و خطرناک است.

حدادعادل ادامه داد: به خاطر همین تکیه ما بر روی «بیداری اسلامی» شدید است و مخالفان دوست دارند این بیداری را غیراسلامی تعریف کنند.

وي درباره ادعاي برخي رسانه‌ها مبني بر غيراسلامي بودن اين جنبش‌ها گفت:‌ به نظر می‌رسد حمایت جنبش‌های شکل گرفته در منطقه از نبرد حماس در برابر اسرائیل ماهیت اسلامی آنها را به وضوح نشان داد، البته ممکن است قرائت آنها از اسلام با قرائتی که ما از اسلام داریم متفاوت باشد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره علت مطرح شدن عنوان «بیداری انسانی» براي انقلاب‌ها و جنبش‌هاي منطقه از سوی برخی مسئولان داخل کشور گفت: این نام‌گذاري ناشي از يک جریان انحرافی است که با تفسیرهای غیرعمیق از مبانی فکری اسلام در صدد طرح دیدگاه‌های نوین است که الزاما از پشتوانه فکری و منطقی برخوردار نیست.

حدادعادل افزود: نامگذاری این حرکت‌ها به عنوان بیداری انسانی وجه غالب اسلامی بودن این انقلاب‌ها را زیر سوال می‌برد؛ ضمن اینکه مفهوم انسانی آنقدر کلی است که هر کس می‌تواند از مقوله بیداری انسانی برداشت شخصي و متناسب با سلیقه خود داشته باشد.

وي در ادامه تاکيد کرد: ما باید بدانیم طرح این دیدگاه‌ها لطمات فکری در حوزه‌های اندیشه و عمل به وجود می‌آورد.

حدادعادل در پايان درباره آخرين فعاليت‌هاي انتخاباتي جمعيت رهپويان گفت: اين جمعیت مشغول بررسی عوامل و عناصر دخیل در انتخابات ریاست جمهوری از جهات مختلف مخصوصا در حوزه فکر و تئوری است.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره مصاديق مورد نظر جمعيت رهپويان در انتخابات آينده اعلام کرد: درباره مصداق بحث‌هایی داشته‌ایم که در موقع مقتضی اعلام می‌شود؛ درباره تشکیل ستاد نيز هنوز تصمیم قابل اعلامی اتخاذ نکرده‌ايم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار