مسئولان ميراث فرهنگي و صنايع دستي آثار هنرمندان را به خانه هنر تاجيكستان هديه داده و پرداخت هزينه هنرمندان را خارج از شمول مي دانند.

آسيه انصاري هنرمند پيشكسوت فرش و گليم در گفتگو با خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: از يك سال پيش به درخواست سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي تعدادي از آثار فاخر صنايع دستي به ارش 390 ميليون ريال، تحويل سازمان صنايع دستي داديم اما آن ها از پرداخت پول آن طفره مي روند.
وي افزود: اين آثار براي هديه به خانه هنر تاجيكستان از طرف رئيس جمهور به اين كشور انتقال يافت و سازمان صنايع دستي قول پرداخت هزينه هاي آن را تا دو ماه بعد از تحويل داده بود، در حاليكه 9 ماه است ما در راهروهاي اين سازمان بلاتكليف هستيم.
اين هنرمند خود سرپرست ادامه داد: اكنون با تغييراتي كه در رؤساي ميراث فرهنگي صورت گرفته، مسئولان جواب سربالا داده و عنوان مي كنند، پرداخت هزينه آن خ ارج از شمول است چون بدون هماهنگي ارسال شده و بودجه آن تعريف نشده است.
انصاري با انتقاد شديد از عملكرد سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي تصريح كرد: مسئولان بجاي حمايت از هنرمندان صنايع دستي، با اينگونه رفتارها باعث نابودي آن ها مي شوند بطوريكه در حال حا ضر به علت سرگرداني در راهروهاي سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و عدم وصول هزينه هاي اوليه 26 نفر از هنرمندان شرايط بسيار سختي براي زندگي آن ها بوجود آمده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار