معاون وزیر نیرو از ارائه پیشنهاد افزایش قیمت برق در بودجه سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد بهزاد در جمع خبرنگاران گفت : وزارت نیرو پیشنهاد داده است که قیمت برق در سال 92 از 26 تومان به 80 تومان به ازای هر کیلووات ساعت برق افزایش یابد .
وی افزود : نرخ برق کنونی به هیچ عنوان جوابگوی نیازها نیست و قیمت ها باید افزایش یابد .
معاون وزیر با اشاره به هماهنگی بسیار خوب دولت و مجلس برای تدوین قانون بودجه سال 92 اظهار داشت :اساس کار وزارت نیرو واقعی شدن قیمت برق در کشور است و قیمت کنونی 26.4  تومان به ازای هر کیلووات ساعت  به هیچ وجه پاسخگوی نیازها نیست.
وی تصریح کرد :
وزارت نیرو نتایج بررسی ها را به مجلس ارائه کرده و کمیسیون های مربوطه هم نظرات و دیدگاه های وزارت نیرو را به منظور افزایش قیمت برق پذیرفتند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صنعت برق اظهار داشت:در زمان کنونی ،بابت انشعاب برق به طور متوسط 200 هزار تومان از مردم دریافت می شود، در حالی که این انشعاب برای وزارت نیرو دو میلیون تومان تمام می شود.

عراق مانع صادرات برق به لبنان

معاون وزیر نیرو در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت صادرات برق به لبنان گفت :صادرات برق به لبنان و سوریه منتفی نشده است
وی افز.د : از نظر فنی ارتباط کامل شبکه برق ایران و لبنان برقرار است اما بعراق باید کمک بیشتری کند تا این بطرح به نتیجه برسد.

معاون وزیر نیرو علت تاخیر در صادرات برق به لبنان و سوریه را کارشکنی عراق دانست و گفت :مسائل فنی صادرات برق به لبنان مرتفع شده و اگر مسائل ژئوپلتیک مرتفع شود،برق ایران به سوریه و لبنان صادر می شود.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بخش 230 کیلوولت و 400 کیلوولت شبکه عراق و سوریه آماده است و فقط باید اراده سیاسی کشورهای مسیر بر انجام این کار قرار گیرد.
بهزاد تاکید کرد : تا زمانی که مشکلات موجود در عراق حل نشود نمیتوان زمان دقیقی از اجرایی شدن این طرح اعلام کرد .
معاون وزیر نیرو درباره تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها هم گفت: مشکلی در تامین سوخت نیروگاهها وجود ندارد و جلسات هماهنگی با مسئولین وزارت نفت برای سوخت نیروگاه ها برگزار می شود.

بهزاد خاطرنشان کرد: شرکت گاز تا جایی که امکان داشته باشد سوخت گاز نیروگاهها را تامین می کندو  بجز 10 هزار مگاوات نیروگاه برق آبی و نیروگاه بوشهر، بقیه نیروگاه ها به سوخت های فسیلی وابسته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار