مديرعامل توانير گفت: 60 درصد از نيروگاه هاي کشور واگذار شده و يا در حال واگذاري به بخش خصوصي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، همايون حائري در مراسم اولين همايش ارتباط صنعت برق با دانشگاه گفت: اين همايش آغازي براي ارتباط وسيع دانشگاه با صنعت برق است.

وي افزود: در صنعت برق به کليه رشته هاي دانشگاهي نياز است و بايد به اين صنعت نگاه دانش محور داشته باشيم.

مدير عامل توانير با اشاره به توانايي صنعت برق  ادامه داد: صنعت برق کشورمان ظرفيت هاي بالايي دارد که حتي مي تواند در خارج مرزها نيز حضور فعال داشته باشد.

حائري در ادامه به چشم انداز صنعت برق در آينده اشاره کرد و گفت: ما به دنبال ايجاد رقابت بهينه بين بخش خصوصي هستيم.

وي اظهار داشت: 60 درصد نيروگاه هاي کشور واگذار شده يا در حال واگذاري به بخش خصوصي است.

وي در ادامه با بيان اينکه بورس انرژي در کشور فعال شده است عنوان داشت: اين بورس باعث ايجاد رقابت بهينه در بخش خصوصي مي شود.

وي افزود: خودکفايي در طراحي هاي مهندسي بايد مفهومي شده و باعث ارتقاي تکنولوژي و افزايش بهره وري اقتصادي در سيستم هاي قدرت باشد.

مديرعامل توانير در ادامه با اشاره به مزاياي استفاده از همکاري به صنعت با دانشگاه گفت: اين همکاري ها منجر به ايجاد يک سيستم خلاق و مبتکر مي شود که به دبنال آن نوآوري هاي موثر و قدرتمندي را در سطح ملي به دنبال خواهد داشت.

وي افزايش و ارتقاي دانش اقتصادي و تکنولوژيکي و ارتقاي مبادله دانش و فرهنگ کاري و همچنين جلوگيري از اعمال هرگونه محدوديت از طرف ساير کشورها  از ديگر مزاياي گسترش همکاري ها بين صنعت، برق و دانشگاه است.

وي خاطرنشان کرد: طرح هاي HVBCLIGHTDCS، SDCSVC، پيل سوختي هيدروژن، ارتقاي دانش فني توربين هاي V94-2 و همچنين ساخت موتور آهن رباي دائم از جمله اقدامات صنعت و دانشگاه در سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني است.

وي در پايان گفت: ايجاد منطقه هوشمند پايلوت، ساخت ذخيره سازهاي انرژي در مقياس هاي بزرگ و مگاواتي و ساخت کابل ابررسانا از جمله نيازهاي صنعت برق است که بايد با کمک دانشگاه برطرف شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار