معاون پژوهش وبرنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش گفت : پژوهش ها باید هدفمند و مسئله مدار باشند.

عباس بهرامی مشعوف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان گفت :پژوهش راهی است برای گسترش دانش و گشودن افق های علمی به سمت آینده و ارج نهادن به پژوهش ، تحقیق و پژوهشگران، یکی از عوامل موثر در پیشرفت جامعه هستند.
وی افزود پژوهش نباید مختص به آموزش و پرورش باشد بلکه همه دستگاه ها باید کارهای پژوهشی انجام دهند.
معاون پژوهشی و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد : تدوین سند تحول بنیادین پشتوانه 600 محقق حاصل 7 سال تحقیق پژوهشگران بوده است.
بهرامی مشعوف گفت : هر ساله موضوعات پژوهشی شناسایی  ودر قالب پوستر به تمامی مدارس و دانشگاه ها ارسال و بعد از بررسی و چمع آوری اولویت ها ،پژوهش ها به شورای تحقیقات ارجاع داده می شود و در آخرین مرحله کاربست یافته های پژوهشی به منظور رفع مشکل آغاز می شود.

وی افزود: امسال 22 عنوان اولویت پژوهشی در نظر گرفته شده که شامل راه های ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی، اثربخشی مسابقات فرهنگی و هنری در بین دانش اموزان، میزان انگیزش شغلی مربیان و
 را هکارهای افزایش آن ،اثربخشی بزنامه جابر ابن حیان و...از جمله اولویت ها است.
بهرامی مشعغوف بابیان اینکه امسال 1400 نفر در استان در برنامه معلم پژوهنده ثبت نام کرده اند گفت: از پژوهشگران که پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعات مورد نیاز آموزش وپرورش در خصوص طرح های پژوهشی دارند، حمایت خواهد شد.
وی بیان کرد: هرساله از 25-30 آذر به علت اهمیت جایگاه پژوهش و پژوهشگران هفته ای با نام پژوهش نامگذاری شده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.