دبیركل جمعیت هلال احمر گفت : 20 هزار نفر از پرسنل و نیروهای این جمعیت در طرح زمستانی امسال مشاركت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / طاهر رستمی در حاشیه بهره برداری از پنج پروژه هلال احمر در اردبیل افزود : طرح زمستانی در سراسر ایران آغاز شده است و در قسمت های پایگاه های جاده ای ؛ كوهستانی و سواحل به شكل مرتب در حال رصد فعالیت آنها هستیم.

وی اظهار كرد كه یك هزار پایگاه جاده ای ، امدادی و كوهستانی دارای آمبولانس و خودروهای مجهز امداد و نجات با همكاری راه و شهرسازی ، پلیس راه و سایر ارگانهای ذیربط در سراسر ایران انجام وظیفه می كنند.

دبیركل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یادآوری كردكه در همه پایگاهها و شعب كه 400 شعبه در سراسر ایران است آمبولانس وجود دارد و در هر شهرستانی كه فرمانداری باشد شعبه هلال احمر ایجاد می شود.

رستمی افزود : امسال حوادث طبیعی متعدد در كشورمان از جمله زمین لرزه های آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی و سیل های بهشهر و بوشهر به وقوع پیوسته اند كه تلفات و خسارات زیادی داشتند.

او گفت : هلال احمر ایران با كمك نیروهای امدادی آموزش دیده و نیز با همكاری بعضی ارگانها و نیز مردم توانست به موقع نسبت به امداد ، نجات و اسكان آسیب دیدگان این حوادث طبیعی اقدام كند.

دبیركل هلال احمر ایران با اشاره به اینكه ایران از لحاظ بروز حوادث طبیعی در ردیف 10 كشور جهان قرار دارد بیان كرد اگر مردم آگاهی بیشتری در این ارتباط داشته باشند به كاهش تلفات و خسارات كمك موثری خواهد كرد.

رستمی از مردم خواست كه همواره دغدغه احتمال وقوع حوادث را داشته باشند و نسبت به فراگیری آموزش های پیشگیری و امداد در اینگونه حوادث به خصوص در ارتباط با زمین لرزه اقدام نمایند.

او ادامه داد كه آموزش های عمومی سالانه به واسطه رسانه ها ارایه می شوند و سالانه باید 10 میلیون نفر در این ارتباط آموزش ببینند و این درحالیست كه هلال احمر در هشت ماه امسال 12 میلیون نفر را آموزش داده است.

دبیركل هلال احمر ایران یادآوری كرد كه با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش آموزشهای امداد و نجات را قصد داریم وارد كتابهای درسی دانش آموزان كنیم و برای نظامیان نیز این آموزشها به شكل مرتب ارایه می شوند.

رستمی با اشاره به اینكه جمعیت هلال احمر دو میلیون نفر عضو داوطلب دارد خاطرنشان كرد كه یك میلیون و 600 هزار نفر از آنان جوانان فعال هستند و همه اعضا آموزش های لازم را دریافت نموده اند.

او افزود : آموزش اهالی محله ها ؛ بخشها و روستاها به شكل مرتب انجام می شود و پارسال سه هزار پایگاه در ایران ایجاد شده است كه اعضای آنها آموزش های لازم را خواهند دید.

دبیركل هلال احمر ایران همچنین گفت : انبارهای هلال احمر در كشور وضعیت خوبی دارند و انتظار می رود كه با تخصیص اعتبارها وضعیت آنها هرچه بهتر و مجهزتر شود/س 


برچسب ها: اردبیل ، طرح ، زمستانی ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.