سه سالگی سن طلایی در تشخیص تنبلی چشم کودکان

سن سالگی بهترین زمان برای تشخیص عارضه تنبلی چشم کودکان است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر هادی استادی مقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه انحراف چشم، بروز عیوب انکساری میان دو چشم و ژنتیک از عوامل اصلی ابتلا به تنبلی چشم به شمار می رود، اظهار داشت: هر چه زمان تشخیص عارضه تنبلی چشم زودتر باشد، شانس بهبود کودک افزایش می یابد.

دکتر هادی استادی مقدم با اشاره به اینکه تشخیص دیر هنگام تنبلی چشم موجب ضعف بینایی شده و پس از سن 12 سالگی دیگر به درمان پاسخ نمی دهد، خاطر نشان کرد: بهترین و کم هزینه ترین روش در درمان این عارضه بستن چشم کودک می باشد که باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

دانشیار گروه بینایی سنجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هدف اوليه از پوشاندن چشم ها بدست آوردن بهترين و بيشترين بينایي ممكن است، اظهار داشت: در اكثر کودکان چند هفته تا چند سال لازم است عمل پوشاندن چشم سالم ادامه يابد و معمولاً در سن 9 سالگي وضعيت بينایي كودكان ثابت مي شود و پس از اين زمان ديگر نيازي به پوشاندن چشم نيست اما بهتر است معاينات منظم چشمي حداقل تا 9 سالگي ادامه يابد.

گفتنی است: در تنبلی چشم مغز و چشم براي ايجاد بينایي خوب باهم كار مي كنند. نوري كه داخل چشم مي شود با ايجاد سيگنال هاي عصبي از طريق عصب بينائي به مغز مي رود. تنبلي چشم يك اصطلاح پزشكي است و زماني به كار مي رود كه ديد يكي از چشم ها كاهش يافته است و علت آن عدم تكامل نرمال سلول هاي بينائي قشر مغز است. خود چشم به تنهايي مشكلي ندارد اما به طور طبيعي كارايي ندارد./ح
برچسب ها: تنبلی چشم ، کودک ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار