حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با تأكيد بر ايستادگي در برابر تحريم‌ها گفت: راه مقابله با تحريم‌ها، تأكيد و توجه به صنعت، معدن و تجارت است و بايد توليد، كار و جذب سرمايه در دستور كار فعالان اقتصادي قرار گيرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي عصر ديروز با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان، در نشست مشتركي با اعضاي اتاق بازرگاني، اصناف و بازاريان اين استان شركت كرد و اظهار داشت: بر عهده نظام اسلامي است كه در حد كفاف و عفاف، معيشت شهروندان خويش را تأمين كند و زيبنده شهروند جامعه اسلامي نيست كه دستش پيش كسي دراز باشد.

وي با بيان حديثي از پيامبر اعظم(ص) كه كساني را كه بار زندگي خود را به عهده ديگران مي‌اندازند، ملعون ناميده بودند، افزود: ادبيات ديني ما مشحون از تأكيدات براي كار و مجاهدت در راستاي امرار معاش است و تفكر ديني به ما آموخته است كه كسي كه در راه تأمين معاش خانواده‌اش قرار دارد، در مسير جهاد براي خدا قدم برداشته است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اين نكته كه شعار نظام اسلامي زماني محقق مي‌شود كه آحاد شهروندان ما در معيشت، سلامت و سعادت كامل باشند گفت: مقام معظم رهبري به عنوان عالي‌ترين مقام ديني كشور توجه خاصي به مقوله‌هاي اقتصادي دارند كه اين مهم را مي‌توان در نام‌گذاري عناويني كه ايشان براي چند سال اخير برگزيده‌اند مشاهده كرد.

وي با بيان اين‌كه نام دهه چهارم انقلاب اسلامي، دهه پيشرفت و عدالت است افزود: براي نظام اسلامي پيشرفت بدون عدالت و قسط، آرمان نيست. اگر توليد ناخالص ملي بالا برود ولي بروز شكوفايي اين مسئله در مناطق خاصي صورت گيرد و بسياري از مناطق ديگر كشور همچنان نابرخوردار باشند، مورد نظر نظام اسلامي نيست. چه اين‌كه پيشرفت بايد توأمان با عدالت و توزيع عادلانه ثروت و امكانات باشد.

بايد تحريم‌ها را شكسته و تحريم‌كنندگان را پشيمان كنيم

پورمحمدي توسعه بدون عدالت را توسعه نامتوازن و شكننده ارزيابي كرد و افزود: رسيدن به پيشرفت و عدالت آرمان ما است و در اين مسير نيز قرار داريم. البته اين روزها در شرايط سخت است و بايد با ايجاد ديدگاه، لوازم و راهكار اقتصاد مقاومتي از اين شرايط عبور كنيم.

وي با اشاره به اعمال تحريم‌هاي شديد عليه جمهوري اسلامي ايران و قدرت استقامتي دولت و ملت در ايستادگي در برابر فشارها خاطرنشان كرد: البته ما نبايد از تحريم استقبال كنيم، چرا كه دليلي ندارد در شرايط تحريمي زندگي كنيم. ما بايد تحريم‌ها را بشكنيم و تحريم كنندگان را از عملكردشان پشيمان كنيم. يكي از راه‌هاي اين پشيماني، اهتمام فعالان اقتصادي به مشاركت هر چه بيشتر در عرصه اقتصادي و سازندگي كشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با تأكيد بر ايستادگي در برابر تحريم‌ها افزود: راه مقابله با تحريم‌ها، تأكيد و توجه به صنعت، معدن و تجارت است و بايد توليد، كار و جذب سرمايه در دستور كار فعالان اقتصادي قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيت صندوق توسعه ملي براي تأمين اعتبار پروژه‌هاي استاني افزود: منابع اين صندوق براي كمك به بخش خصوصي كشور در نظر گرفته شده است و دولت حق استفاده از اين صندوق را ندارد.

پورمحمدي طراحي مدلي براي اين‌كه هر استاني سهم به خصوصي از منابع صندوق توسعه ملي داشته باشد را ضروري دانست و گفت: با تصويب مجلس شوراي اسلامي ده درصد از منابع اين صندوق تبديل به ريال شده و در اختيار بخش صنعت قرار مي‌گيرد و فعالان ديگر بخش‌ها نيز مي‌توانند از سرمايه در گردش صندوق توسعه ملي در جهت پروژه‌هاي خود استفاده كنند.

بر اساس اين گزارش به نقل از سازمان بازرسي كل كشور، رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان با اشاره به شتاب پروژه‌هاي عمراني و خدماتي پس از سفر مقام معظم رهبري به استان كردستان خاطرنشان كرد: البته مدل توسعه استان كردستان الزاماً همانند ديگر استان‌ها نيست و كاري كه بايد شما بكنيد اين است كه امتيازات و ظرفيت‌هاي استان خود را آمايش كنيد و پس از آن نسبت به توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي و عمراني اهتمام داشته باشيد و بدانيد كه مجموعه نظام نيز در اين امر پشتيبان شما هستند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.