چندی پیش «مهدی عمیدی» کوه نورد با سابقه ایرانی که قصد برنامه صعود خود به کوه مون بلان در مرز مشترک بین سویس و فرانسه را داشت در پناهگاه «تت روس» در ارتفاع سه هزار و متری توسط دو کوهنورد لهستانی دیده شد و این آخرین کسانی بوده‌اند که عضو تیم کلنی اورست، صعود کننده به چند قله بلند در منطقه هیمالیا را دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، روز دوم نوامبر از طریق سفارت ایران در فرانسه پلیس این کشور از مفقود شدن کوه نورد مطلع شده است که به دلیل شرایط بد جوی تا ششم اکتبر امکان جست‌و‌جو مهیا نشده اما از روز هفتم تیم‌های جست‌و‌جو مسیر قله را باز بینی کرده‌اند.

اما با توجه به تغییر شرایط جوی و افزایش بارش برف تا ارتفاع یک متر در منطقه و هم چنین گذشت زمان احتمال زنده یافتن این کوهنورد ضعیف اعلام شد و بر به همین دلیل دادگاه «بوننوال» اطلاعات فردی و دی ان‌ای آقای عمیدی را در فهرست مفقود شده گان گذارده است که در صورت پیدا شدن موردی با مشخصات وی نیز انطباق داده شود. پلیس امداد منطقه در ارتفاع هزار متری بخشی از لوازم وی را یافته بودند که با هماهنگی به برادر وی «حسن عمیدی» تحویل داده‌اند. بنابر این گزارش جست‌و‌جو برای یافتن این کوهنورد مشهدی در منطقه «مون بلان» به پایان رسید.

وی کوهنورد مشهدی بود که آغاز کارش با گروه «پویا» بود. بیش از پانزده سال سابقه کوهنوردی را در کارنامه خود دارد. وی عضو تیم کوهنوردان خراسانی بود که به قله‌های «خانتان‌گری» و «پوبدا» در آسیای میانه صعود کرد. بر روی قله نوشاخ در افغانستان به همراهی «عظیم قیچی ساز» مدتی کار کرد اما به طور مشخص وی تعداد زیادی قله‌های بالای هفت هزار متر را در منطقه‌های «تیانشان» و «پامیر» به صورت انفرادی صعود کرده است. وی قله اورست و لوتسه را در یک برنامه انفرادی بدون ماسک و اکسیژن صعود کرد. در کارنامه وی هم چنین صعود به قله‌های «دالو گیری» و «مانسلو» که بالای هشت هزار متر هستند می‌توان یافت./س

برچسب ها: مهدی ، عمیدی ، کیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.