نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که عفونت های ویروسی به ویژه ویروس پاپیلومای انسانی و برخی دیگر از ویروس های مشابه، ارتباط نزدیکی با بروز سرطان سینه در زنان دارند.

فرهاد خواجه ئیان، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان پستان یا سینه شایعترین سرطان و عامل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان است.

وی با بیان اینکه بروز عفونت در افزایش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها موثر است، اظهار داشت: سرطان سینه از جمله مهمترین انواع سرطان ها است که ارتباط آن با برخی از انواع عفونت ها در مطالعات گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است.

خواجه ئیان تاکید کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که عفونت های ویروسی به ویژه ویروس پاپیلومای انسانی و برخی دیگر از ویروس های مشابه، ارتباط نزدیکی با بروز سرطان سینه در زنان دارند.

وی با اشاره به اینکه بر طبق نتایج این تحقیق موارد عفونت ویروس پاپیلومای انسانی در بافت سرطان سینه در زنان قابل ملاحظه بوده است، خاطر نشان کرد: با انجام مطالعات بیشتر می توان به نوع ارتباط سرطان سینه و عفونت ها و کاهش خطر این نوع سرطان با کنترل عفونت ها از جمله عفونت های ویروسی پی برد./ح
برچسب ها: ویروس ، سرطان ، پاپیلوما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار