کاروان قصه‌گویی مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌جنوبی به زودی به روستاهای زلزله‌زده این استان اعزام و پایگاه‌های فرهنگی کانون در این مناطق مسقر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ این مطلب در جریان بازدید ناصر ضرابی مشاور مدیرعامل کانون و دبیر مجمع همکاری‌های فرهنگی، هنری از مناطق زلزله زده از سوی مدیر کانون استان خراسان جنوبی عنوان شد.
به گفته‌ی عبدالرضا صمدی این از نخستین برنامه‌های پیش‌‌بینی شده کانون برای امداد رسانی فرهنگی در مناطق زلزله‌زده این استان است و کانون خراسان‌جنوبی با توجه به  شرایط زندگی کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله‌زده و برای جبران نیاز‌ها و کمبودهای فرهنگی این کودکان به نحو مناسبی برنامه‌ریزی خواهد کرد.
در همین حال مشاور مدیرعامل کانون که از مناطق زلزله‌زده زیر کوه قاین بازدید می‌کرد برنامه‌ریزی برای امداد‌های فرهنگی را یک حکم اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد.
ناصر ضرابی طی سفری دو روزه از مناطق زلزله‌زده روستاهای حسین‌آباد، عباس‌آباد، شاج، زردان، و کبودان بازدید کرد.
 وی در این بازدید در جمع اعضای شورای فرهنگی کانون استان گفت: تجربه‌های گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق آسیب دیده از زلزله در شهر‌های گلباف، بم، زیرکوه قاین و آذربایجان شرقی نشان داده  اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند تا حدود زیادی به  کودکان و نوجوانان برای بازگشت به زندگی کمک کند.
ضرابی در ادامه افزود: اگرچه زلزله منطقه زُهان زیرکوه قاین خسارات زیادی نداشته امّا از دست دادن پنج نفر از اعضای یک خانواده بسیار غم‌انگیز است.
مشاور مدیرعامل یاد‌آورشد: شرایط جوی و سرما باعث شده کودکان و نوجوانان در شرایط سختی زندگی کنند که حضور کانون می‌تواند گام کوچکی برای پر کردن اوقات فراغت آن‌ها باشد تا شاید سرمای سخت زمستان را فراموش کنند.
ضرابی ادادمه داد: برنامه‌ریزی برای امدادهای فرهنگی یک حکم اخلاقی و اجتماعی است و اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری در پایگاه‌های ثابت و سیار با همکاری استان‌های هم‌جوار می‌تواند یک‌بار دیگر تجربه موفقی را در کارنامه کانون به ثبت برساند.
گفتني است؛ زلزله‌ی 2.5 ریشتری روز 12 آذر امسال بخش‌هایی از اطراف شهر قائنات در استان خراسان جنوبی را لرزاند و باعث تخریب شماری از روستاهای این منطقه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هم‌وطنان در این مناطق شد./ص
 
برچسب ها: کانون ، زلزله ، آذربایجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار