شهروندان فلسطيني آزادي اسراي خود را از زندان هاي رژيم صهيونيستي خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه القدس ؛ صدها نفر از فلسطينيان براي ابراز همبستگي با اسراي فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در برابر دفتر صليب سرخ جهاني در غزه تجمع کردند. اين تجمع همزمان با ديدار شماري از خانواده هاي اين اسرا با آنان صورت گرفت.

سلوي ابوعوده خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين زمينه افزود: صليب سرخ جهاني زمينه ديدار خانواده هاي اسراي فلسطيني را با آنان در زندان هاي اسرائيل فراهم کرد. همزمان با اين رويداد، تجمع هفتگي نيز در برابر دفتر صليب سرخ برگزار شد. شماري از اسراي فلسطيني نظير ايمن شراونه و سامر العيساوي به اعتصاب غذاي خود ادامه مي دهند. تجمع کنندگان درباره وضع جسمي اين دو اسير هشدار دادند و خواهان آزادي همه اسراي فلسطيني شدند.

 همچنين شماري از شخصيت هاي فلسطيني به همراه هيئتي از جوانان کشورهاي عربي با تجمع کنندگان ابراز همبستگي و تاکيد کردند آزادي اسراي فلسطيني تنها با اسير کردن نظاميان صهيونيست و مبادله آنان تحقق خواهد يافت. تجمع کنندگان فلسطيني تاکيد کردند که با حل و فصل اصولي مسئله اسراي فلسطيني به اعتراضات و تحرکات خود پايان خواهند داد.

خانواده يکي از اسراي فلسطيني گفت: از صليب سرخ جهاني مي خواهيم که هر هفته با اسراي خود ديدار داشته باشيم و به ما اجازه داده شود لباس و پول در اختيار اين اسرا قرار دهيم.يک زن فلسطيني گفت: اميدواريم همه اسراي ما به زودي آزاد شوند. ما با قدرت به صبر و مقاومت خود در سرزمين فلسطين ادامه مي دهيم.

يکي از اعضاي هيئت جوانان عربي گفت: اسراي فلسطيني ستون فقرات ما هستند که در زندان هاي رژيم صهيونيستي به مبارزه خود ادامه مي دهند. زماني که اين اسرا آزاد شوند همه معادلات در منطقه تغيير خواهد کرد و بايد با اسير کردن نظاميان اسرائيلي زمينه آزادي اسراي فلسطيني را فراهم کرد.

عطاء الله ابوسبيع وزير امور اسراي دولت فلسطين در غزه گفت: اسراي ما بر حق هستند و اين اسرا ثابت کردند که فلسطينيان خواري و ذلت را نمي پذيرند. اين اسرا زندگي خود را فداي عزت و کرامت کردند. اسراي ما در زندان هاي رژيم صهيونيستي به مقاومت خود ادامه مي دهند و ما نيز از آنان حمايت مي کنيم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار