عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاكرات آتي ايران با 1+5 گفت: طي مذاكرات اخير مشخص شده كه باید با ادبیات متقابل با غربی‌ها سخن گفت لذا 1+5 بهتر است بدون جانب‌داری رژيم صهيونيستي در مذاکرات شرکت کند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات آتي ایران و 1+5 گفت: غرب تاكنون و در جريان مذاكرات به دنبال وارد شدن از مسير زور و فشار برای تحقق اهداف خود بوده و بصورت يكطرفه در مذاكرات حاضر شده است.

وی در ادامه با بيان اينكه غرب تاكنون اقداماتي نيز در اين مسير براي اعمال فشار به ايران انجام داده است، افزود: خواسته‌های خارج از چارچوب NPT هم از این قبیل اقدامات است به عنوان مثال اگر قرار است بازرسی و مذاکرات و اقداماتی صورت بگیرد باید به این مسئله توجه داشت که ایران معاهده NPT را پذیرفته و این اقدامات باید در چارچوب معاهده NPT باشد.

عضو هيئت رئيسه کمیسیون امنیت ملی مجلس تصريح كرد: نزدیک به 10 سال از مذاکرات ایران و آژانس می‌گذرد و ما طي اين مدت به این نتیجه رسیده‌ایم که باید با ادبیات خودشان با آنها برخورد کنیم، ملت ایران در مقابل زور می‌ایستد و منتظر کسب اجازه برای استفاده از دانش بومی خود نیست.

وی افزود: اعضاي گروه 1+ 5 بايد در مذاكرات آتي بدون جانبداري موضع‌گيري كرده و از طرف رژیم صهیونیستی و دولت‌های تاثیرگذار وارد مذاکره نشود چرا كه در این صورت راه به جایی نخواهند برد.

آصفری خاطرنشان کرد: گفتگوها باید از دیدگاه منطق باشد تا مذاكرات به نتيجه مناسب برسد لذا اعضاي مذاكره كننده بايد بدون خط‌گيري از ديگران در پاي ميز مذاكرات حضور يابند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: ایران ، حقوق ، اژانس ، npt ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار