دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: جایگاه و رتبه ایران از نظر سلول های بنیادی در منطقه خوب است و توانایی برتر شدن را از این نظر در منطقه داریم.

 به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر محمد واسعی در جریان بازدید از مرکز پژوهش و کاربرد سلول های بنیادی دانشکده پزشکی کرمان ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه کشورهای منطقه در زمینه سلول های بنیادی قوی هستند، انتظار می رود در راستای برتر شدن ایران، سرعت رشد فعالیت های تحقیقاتی در این زمینه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 37 دانشگاه کشور در زمینه سلول های بنیادی طرح می دهند و فعالیت می کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه، گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است و امیدواریم با سرمایه‌گذاری ستاد و کمک‌های دانشگاه بتوانیم این علم و فناوری را در استان کرمان رشد دهیم و این استان را به عنوان یک قطب درمان سلول‌های بنیادی معرفی کنیم.

وی افزود: یکی از موارد مهم سلول درمانی برای انسان بحث پیوند مغز استخوان و استفاده از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و  ما در کشور مراکزی که سلول درمانی در آنها صورت می‌گیرد، کم داریم.

دکتر واسعی، گفت: یکی از اهداف ما در کرمان احداث یک مرکز  در زمینه سلول های بنیادی بود که خوشبختانه با حمایت هایی از سوی ستاد صورت گرفت این امر محقق شد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار