دبیر فدراسیون اسکی گفت: هنوز هیچ باشگاه فوتبال و والیبال و بسکتبالی برای تشکیل تیم اسکی اعلام آمادگی نکرده است.

علی عمران سولقانی، دبیر فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: شرایط اسکی کشور خوب است و در حال حاضر با آمدن مربی ایتالیایی بانوان به تمرینات خود ادامه می دهند تا برای کسب سهمیه المپیک آماده شوند.

وی افزود: اسکی بازان آقای ما نیز در شمشک و دربند سر زیر نظر سرمربی خود کار می کنند.

سولقاني تأکید کرد: در دیزین و شمشک دو دستیار گذاشته ایم تا برای رده های مختلف همکاری کنند.

وی ادامه داد: سهمیه المپیک را که یک سهمیه بود به سه سهمیه ارتقا دادیم و قصد داریم در المپیک بعدی ضمن حفظ این سه سهمیه تعداد آن را ارتقا بخشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کسب سهمیه کمی دشوارتر است و فدراسیون جهانی شرایط را کمی دشوارتر کرده است و به جای پوئن کمتر تعداد پنج پوئن را در نظر گرفته و اسکی بازان می بایست حداقل 10 مسابقه انجام دهند.

** هدف از لیگ تربیت اسکی بازان است

سولقانی در خصوص لیگ بین المللی اسکی بیان داشت: لیگ از هفته بعد شروع می شود هدف از برقراری لیگ این است که ورزشکاران بیشتری را تربیت کنیم و سطح اسکی کشور ارتقای زیادی پیدا کند.

** باشگاه ها با کمترین مبلغ تیم اسکی تشکیل دهند

سولقانی  در خصوص پیشنهاد فدراسیون به باشگاه های مطرح فوتبال – والیبال و بسکتبال بیان داشت: آدرس و شماره تلفن باشگاه های مطرح را در اختیار داریم و با آن ها مکاتباتی انجام می دهیم تا با کمترین مبلغ، تیم اسکی تشکیل دهند.

وی افزود: باشگاه ها به جای هزینه های گزاف در امور دیگر می توانند با تشکیل تیم اسکی ضمن درآمدزایی برای خودشان در رقابت های ما نیز شرکت کنند و باعث پیشرفت لیگ اسکی شوند.

وی تأکید کرد: فدراسیون برای سهولت کار باشگاه ها و ترغیب بیشتر آن ها تصمیم گرفته است تا مبلغ قرارداد برای خودش را به نفع
ورزشکاران ببخشد.

سولقاني تأکید کرد: همه این همکاری ها از جانب فدراسیون اسکی برای استقبال هرچه بیشتر باشگاه ها انجام شده است تا بدون دغدغه بتواند در خصوص پیشنهاد فدراسیون تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: با این وجود هنوز هیچ باشگاهی برای تشکیل تیم اسکی اعلام آمادگی نکرده است و هنوز منتظریم تا باشگاه قدمی برای تحقق این پیشنهاد بردارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسکی کشور، پتانسیل بالایی دارد که با سرمایه گذاری و شدت فعالیت در این رشته می توانیم بیش از پیش شاهد پیشرفت این رشته پرطرفدار در کشور باشیم./آق
برچسب ها: تمرینات ، کمی ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار