IBM يکي از بزرگترين شرکت هاي توليد کننده ي قطعات اساسي کامپيوتر، پيش بيني کرده تا ظرف 5 سال آينده کامپيوتري که با حواس پنج گانه ي انسان هماهنگ است را وارد بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دريچه ي فناوري اطلاعات  باشگاه خبرنگاران؛ هر ساله شرکت IBM با نزديک شدن به سال نو ميلادي برنامه اي را که براي پنج سال آينده خود دارد منتشر مي کند و در اين برنامه ابداعاتي را مي توان يافت که در مقايسه با دستگاه هايي که هم کنون در بازار وجود دارد بسيار پيشرفته تر است.

اما امسال IBM پرده از برنامه اي برداشته که در مقايسه با سال هاي گذشته بسيار جنجال برانگيز تر است.

اين شرکت دراين برنامه پيش بيني کرده که تا ظرف 5 سال آينده کامپيوترها ، از حالت بي جاني که هم اکنون دارند خارج مي شوند و آنها حواس پنج گانه ي مخصوص به خود را خواهند داشت.

مشخصات کامپيوتر هاي انسان نما :

رابين شوارتز مدير وابسته به شرکت IBM رايانه هاي انسان نما را اينگونه وصف مي کند : کامپيوتر هاي آينده به احتمال زياد  علاوه بر داشتن حس لامسه که آنها را قادر به دريافت طعم و مزه هاي مختلف مي کند ، با کمک گوش هاي هوشمند خود نيز صداها را نيز خواهند شنيد.
ويژگي هايي که  نه تنها براي بشر خطر آفرين نيست بلکه در دنياي بازي و واقعيت افزوده هم، بسيار تاثير گذار خواهد بود.

به عبارتي بهتر از اين پس مي توانيم با دستگاهمان خودمان را سرگرم کنيم چرا که او ما را بهتر درک مي کند و در جاهايي که احساس مي کند خطري تهديدمان مي کند نيز،فورا عکس العمل نشان مي دهد.

اين فناوري جديد نه تنها براي تفريح بلکه در نجات جان انسان ها بسيار تاثير گذار است. در واقع مي توان از آن به عنوان پزشک و يا امداد يار در محيط هاي پر خطر مانند مناطق زلزله زده هم استفاده کرد.
روباتي که بو مي کشد ، گوش مي دهد و مزه ها را مي فهمد و متفاوت تر از قبل،به کار ما انسان ها مي آيد.


گزارش از: سامان صباغي


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۱۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۱
عالی بود
واقعآ تکنولوژی های جدیدی روز به روز افزوده می شود
ولی فکر نکنم بتوان عواطف انسانی رو به طور کامل شبیه سازی کرد
چون خودم تو کار روباتیک وهوش مصنوعی هستم
یسیاری از شبیه سازی های انسان رو غیرممکن می دونم
آخرین اخبار