رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران گفت : رشد فزاینده درآمد گردشگری سلامت در اقتصاد جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، ایمان ابراهیم‌بای سلامی در سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: گردشگری سلامت نیازمند یک فرآیند جدید در خدمات و صنعت گردشگری است و

براساس آمارها در سال 2012، 100 میلیارد دلار درآمدزایی داشته است.

وی ادامه داد: نهادینه کردن گردشگری سلامت دو بخش مهم را مدنظر قرار می‌دهد که یکی از آن خود صنعت گردشگری است و دیگری خدمات پزشکی و سلامت است.

وی در ارتباط با تقسیم‌بندی گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: گردشگری پیشگیرانه تاکید بر بیمار نشدن گردشگر و فرار از آلودگی‌های شهری و زندگی های پرمشغله دارد و در گردشگری تندرستی تهدیدات سلامتی را کاهش می‌دهد و نوع ویژه آن گردشگری ورزشی است.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران عنوان کرد: در گردشگری درمانی بیمار تحت نظر پزشک است و عملیات حاد جراحی و نسخه‌های پزشکی بر روی آن اعمال نمی‌شود و معمولا برای استفاده از آب‌های گرم به گردشگری می‌پردازند.

ابراهیم‌بای سلامی بیان کرد: گردشگری پزشکی بیماری وخیم است که فرد تحت مراقبت‌های ویژه و جراحی‌های پزشکی قرار می‌گیرد و بیشترین نوع گردشگری سلامت را به خود اختصاص می‌دهد که می‌توان با اعتبار بخشی به این قسمت سبب گسترش آن و درآمدزایی و مهمتر از آن به اشتراک‌گذاری فرهنگ‌ها شود.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت در ایران نیاز به یک قاعده و قانون دارد و باید شرکت‌هایی که توریست‌ها را به کشور دعوت می کنند تابع یک قانون واحد و نظم متقابل در این زمینه باشند.

رئیس انجمن علمی گردشگری سلامت ایران گفت: مقاصد گردشگری سلامت باید دارای معیارهای اعتباربخشی باشند و این اعتبار نه تنها برای بخش پزشکی بلکه برای دیگر بخش‌ها اعم از هتل‌ها حمل و نقل است./س

برچسب ها: رشد ، درآمد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.