استاندار آذربایجان شرقی از تصویب پرداخت سه هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان از محل منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،احمد علیرضابیگی  در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان، با اعلام این خبر افزود: این مبلغ در ستاد تسهیل کشور و در دو مرحله به تصویب رسیده و از محل صندوق توسعه ملی و منابع قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات که بخش عمده آن مربوط به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان است در شرایط کنونی و با وجود مشکلات حوزه تولید به مثابه خونی در رگ این واحدها به شمار می‌رود.

علیرضابیگی تاکید کرد: انتظار داریم پشتیبانی لازم توسط بانک‌های عامل صورت گیرد تا بتوانیم از این ظرفیت ایجاد شده بهره‌مند شویم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی و قالیبافان مناطق زلزله‌زده استان را 210 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم مقرر شده است که پشتیبانی لازم از این واحدها صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد تسهیل پرداخت تسهیلات به میزان خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی مناطق زلزله‌زده را تصویب می‌کنیم و محل تامین این تسهیلات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد.

علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جنگ اقتصادی و اقتصاد مقاومتی سختی‌های خود را دارد، افزود: سربازان جنگ اقتصادی باید بر روی آرمان‌هایی که مبتنی بر خون شهدا و گفتمان انقلاب اسلامی است پایمردی کنند.

وی تاکید کرد: مدیران حوزه تولید و بانک‌ها باید همکاری کنند تا از این مقطع زمانی با سرافرازی و موفقیت عبور کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و قایم مقام ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی کشور هم در این جلسه با اشاره به تصویب سه هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی گفت: این استان اولین استانی است که این حجم از تسهیلات را به ستاد تسهیل کشور پیشنهاد داده است.

محسن صالحی‌نیا آذربایجان شرقی را از نظر شاخص‌های صنعتی استانی پیشرو توصیف کرد و افزود: این استان از ظرفیت ستاد تسهیل به خوبی استفاده کرده و برای نتیجه‌بخش بودن آن باید زمینه اجرای مصوبات این ستاد فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی از قبیل تامین مواد اولیه، کمبود نقدینگی و افزایش قیمت نهاده‌ها، اظهار داشت: در بودجه سال جاری پیش‌بینی‌های مناسبی از جهت منابع مالی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفته که استفاده بهتر از آنها نیازمند همکاری بیشتر این واحدهاست.

صالحی‌نیا از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی خواست برای استفاده بهتر از منابع تخصیص‌یافته، اسناد و مدارک مورد نیاز را به موقع به بانک‌های عامل تحویل دهند.

محمدجعفر عظمایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هم در این جلسه از اجرایی شدن کامل 52 درصد از 482 مصوبه ستاد تسهیل استان خبر داد.

در جلسه صبح امروز ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان 70 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی این ستاد در خصوص حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی به تصویب رسید.

همچنین پرونده چهار واحد صنعتی استان در این جلسه بررسی و تمهیدات لازم برای حل مشکلات آنها از جمله بدهی مالیاتی، نبود سرمایه در گردش، اقساط معوقه بانکی و تامین مواد اولیه مورد تصویب قرار گرفت/س

برچسب ها: تصویب ، پرداخت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.