رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور گفت: هم اكنون، یكهزار و 500 طرح اختراعی با حمایت سازمان بسیج علمی كشور، توسط بسیجیان در دست انجام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

محمود تولایی، در سفر به شهرکرد، افزود: طی سه سال اخیر، این سازمان از مبتكران و مخترعان كشور، پنج هزار و 500 طرح دریافت و در كارگروه های مختلف، مورد ارزیابی قرار داده است.

وی اظهار داشت: از بین طرح های ارائه شده، مواردی كه بر اساس مبانی علمی، متناسب با نیاز جامعه و كاربردی باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

تولایی تصریح كرد: طرح پیشنهادی باید مطابق با رشته تحصیلی فرد مخترع و نوآورانه باشد.

وی، راه اندازی پژوهشكده های مختلف با 19 موضوع علمی در كشور را از دیگر اقدامات این سازمان در راستای حمایت از بسیجیان مخترع و مبتكر عنوان كرد.

تولایی، از راه اندازی باشگاه های پرورش خلاقیت بسیج، به صورت پایلوت در استان تهران، خبر داد و گفت: در نخستین جشنواره پرورش خلاقیت، 30 نفر از افراد زیر 13 سال این باشگاه به مرحله ثبت اختراع رسیدند.

تولایی در در زمینه اجرای این طرح در دیگر استان ها هم افزود: هر استانی از مناطق كمتر برخوردار كشور كه ظرفیت مناسب و مساعدی برای راه اندازی باشگاه های پرورش خلاقیت را داشته باشد، برای راه اندازی باشگاه پرورش خلاقیت بسیج حمایت می شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور ادامه داد: هم اكنون در 27 استان، مراكز رشد فناوری بسیج وجود دارد كه حدود سه مركز به استان كمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد.

به گفته تولایی؛ هم اكنون بیش از چهار هزار مخترع، مبتكر و نوآور بسیجی در كشور فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور برای شركت در همایش منطقه ای « چالش و فرصت های حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی » به شهركرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.