سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهرهای اصفهان و استانبول به عنوان دو شهر با قدمت تاریخی در منطقه، در آینده نزدیک خواهر خوانده خواهند شد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان مهدی جمالی نژاد  در آیین افتتاح خط هوایی اصفهان-استانبول در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افزود: خواهر خواندگی اصفهان و استانبول زمینه را برای توسعه گردشگری اسلامی ایجاد می کند.

وی گفت: سیاست گذاری ویژه برای گردشگری و برنامه ریزی برای توسعه آن باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

جمالی نژاداز ایران اسلامی به عنوان کشوری غنی ازلحاظ گونه های گیاهی، محصولات باغی وصنایع دستی ارزشمند یاد کردو افزود: دیار نصف جهان نیز به عنوان یک موزه شهر بزرگ با فرهنگ و تمدن شاخص است، وی ادامه داد: قرنهاست که این شهر با وجود صدها اثر ملی و بین المللی ثبت شده، مساجد و گنبدهای فیروزه ای و وجود بیش از یکهزار و 800 بافت تاریخی، برای جهانگردان از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گفته وی، حرکت به سمت گردشگری خلاق یکی از راهبرد های استان اصفهان است که با نظرات شیخ بهایی تدوین شده است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: مسوولان استان در نظر دارند تا تلاش کنند اصفهان شهری ماندگار و پایدار در صنعت گردشگری باشد.

وی با تاکید بر اینکه برقراری مراودات فرهنگی یکی از سیاست های مسوولان استان با افتتاح خط هوایی اصفهان - استانبول است، افزود: توسعه مبادلات تجاری و صنعتی و گسترش صادرات غیر نفتی از دیگر سیاست هاست.

جمالی نژاد با ابراز امیدواری از ایجاد خط هوایی اصفهان- استانبول وبا بیان اینکه این پنجمین خط هوایی بین المللی اصفهان است اظهار داشت: مراودات فرهنگی با شهرهای و کشورهای نجف، بغداد، کویت، جده و مدینه گسترش یابد.

پرواز اصفهان استانبول قرار است روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته انجام شود/س 

برچسب ها: اصفهان ، افتتاح ، خط ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.