دكتر حسين نادري منش معاون آموزشي وزير علوم و پروفسور آخمالوكا رئيس دانشگاه فناوري باندونگ اندونزي ديدار و گفتگو كردند و در خصوص افزايش همكارهاي علمي تبادل نظر نمودند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، دكتر نادري منش  در اين ديدار گفت : ايران  پس از پيروزي انقلاب اسلامي در زمينه هاي مختلف شاهد رشد و شكوفايي بوده است كه يكي از مهمترين پيشر فت هاي صورت گرفته در آموزش عالي بوده است.

وي افزود : براساس اعلام منابع معتبر جهاني جمهوري اسلامي ايران مقام اول منطقه و 16 جهان را در توليد علم به خود اختصاص داده و اولين كشور اسلامي از نظر علم و فناوري است البته ما دستاوردهاي خودر را معتلق به كل امت اسلام دانسته و براي انتقال دانش و تجربيات خود به كشورهاي اسلامي آمادگي كامل داريم .

معاون آموزشي وزير علوم با اشاره به جمعيت 4400000 نفري دانشجويي  ايران  كه بيش از 500هزار نفر  آنان در دوره هاي تحصيلات تكميلي هستند گفت : با وجود ساختارهاي مناسب علم و فناوري در ايران گسترش همكارهاي علمي با ساير كشورها بويژه كشورهاي اسلامي از اولويت هاي ماست و تبادل دانشجو و اعضاي هيات علمي   مي تواند به عنوان يكي از زمينه هاي  همكاري ميان ايران و اندونزي مورد توجه قرار گيرد.

وي اظهار داشت : تعدادي از  دانشجويان ايراني در بهترين دانشگاههاي دنيا مشغول تحصيل هستند و در  ايران نيز از كشورهاي مختلف  دانشجو وجود دارد  و مشخصا  در دانشگاه جامعه المصطفي العالميه ايران  نيز از كشور جهان دانشجو وجود دارد.

در اين ديدار پروفسور آخمالوكا رئيس دانشگاه فناوري باندونگ اندونزي با ابراز خرسندي از پيشرفت هاي ايران اسلامي گفت :  با توجه به اينكه دولت اندونزي توسعه آموزش عالي را يكي از برنامه هاي مهم خود مي داند دانشگاه فناوري باندونگ اندونزي در اين راستا گسترش همكارهاي علمي بين المللي  را در دستور كار دارد   و در همين زمينه تقويت همكارهاي علمي با دانشگاهها و موسسات ايراني براي اين دانشگاه اهميت بالايي دارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار