گهر درود در پایان نیم فصل اول لیگ دوازدهم با 9 امتیاز آخرین تیم جدول است گهر درجایگاهی قرار گرفته است که فصل قبل در اختیار مس سرچشمه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در بالاترین سطح رقابت های کشور هر ساله برخی از تیم ها مدعیان اصلی قهرمانی هستند مدعیانی که برای بالا بردن جام بر روی سر خود می جنگند.

درطرف دیگر تیم هایی نیز بی سر و صدا حضورشان در میانه جدول رضایت می دهند.
 

دسته سوم گروه های نیز تیم هایی هستند که هر دوره در انتهای جدول قرار می گیرند در نیم فصل اول لیگ دوازدهم این تیم گهر درود بود که در انتهای جدول رتبه هجدهم را به خود اختصاص داد.

در هر دوره تیم هایی در میان لیگ برتری ها حضور می یابند که به عقیده برخی کارشناسان از استاندارد های لازم به دورند زیر ساخت ها و امکانات خوبی دارند و از تجربه حضور در میان تیم های بزرگ لیگ برتری برخوردار نیستند

در ادوار مختلف لیگ تیم هایی مثل تراکتور سازی تبریز، ملوان،‌ شموشک نوشهر، پگاه گیلان، شهید قندی یزد ،‌راه آهن شهر ری ،‌شیرین فراز کرمانشاه، برق شیراز، استقلال اهواز، استیل آذین تهران و مس سرچشمه در رتبه های پایانی جدول قرار گرفته اند که دراین گزارش قصد داریم تیم های پایانی هر دوره از لیگ را به طور تفضیلی تر مورد بررسی قرار دهیم.

** نگاهی به آخرین های هر دوره

تاکنون یازده دوره از لیگ برتر را به صورت کامل پشت سرگذاشته ایم و البته یک نیم فصل از لیگ برتر دوازدهم را هم به پایان رسانده ایم در همه این ادوار در جدول مسابقات، تیمی در انتهای جدول قرار گرفته است تیمی که به علت تعداد باخت های بیشتر و تعداد محدود برد خود امتیازات کمی کسب کرده است و در مقایسه با دیگران بدتری جای جدول را به خود اختصاص داده است.
 
 
در اولین دوره از لیگ برتر در حالی که تیم پرسپولیس تهران با علی پروین قهرمان شد تیم های ملوان، استقلال رشت و تراکتور سازی تبریز برای عدم سقوط با هم می جنگیدند که البته ملوان موفق شد خود را خود را از سقوط برهاند و دو تیم دیگر سقوط کردند در حالی که تراکتور سازی تبریز با 15 امتیاز در رتبه آخر جدول قرار گرفته بود.
 
 
در دومین دوره از لیگ برتر، سپاهانی ها با فرهاد کاظمی قهرمان لیگ برتر شدند در این وضعیت در انتهای جدول رقابتی میان ابومسلم ، صنعت نفت آبادان و ملوان بود تا در انتها دو تیم آخری سقوط کنند و ملوان همان تیم آخر جدول مسابقات باشد.
 
 
در سومین دوره از لیگ برتر تیم سایپا و شموشک نوشهر سقوط کردند شموشکی ها در این دوره قعر نشین جدول بودند در حالی که پاسی ها با مجید جلالی جام قهرمانی را بالای سر بردند در چهارمین دوره از لیگ برتر در حالی که فولادی ها با ملادن فرانچیچ قهرمان لیگ شدند پگاه گیلان در انتهای جدول مسابقات قرار گرفت و به همراه تیم پیکان تهران از مسابقات لیگ برتر به دسته اول سقوط کرد.
 
 
در فصل پنجم لیگ برتر، استقلال با امیر قلعه نوعی قهرمان شد تیم های برق شیراز، شموشک نوشهر و شهید قندی نیز در قعر جدول برای بقا با هم مبارزه می کردند که در پایان تیم شهید قندی یزد در رتبه آخر جدول قرار گرفت و به همراه شموشکی ها از لیگ برتر سقوط کرد در ششمین دوره از لیگ برتر علی دایی با تیم سایپا قهرمان شد و راه آهن در رتبه آخر جدول قرار گرفت.
 
 
در هفتمین دوره از لیگ برتر، پرسپولیس با سرمربیگری افشین قطبی قهرمان لیگ شد و شیرین فراز کرمانشاه در رتبه پایانی جدول قرار گرفت در این دوره تیم صنعت نفت آبادان نیز به دسته پائین تر سقوط کرد.
 
 
در هشتمین دوره از لیگ برتر استقلال دوباره به امیر قلعه نوعی قهرمان لیگ شد درحالی که برق شیراز در انتهای جدول قرار گرفت و به همراه پیام مشهد و داماش گیلان سقوط کرد.
 
 
در نهمین دوره از لیگ برتر سپاهان قهرمان لیگ شد و استقلال اهواز در آخر جدول جای گرفت این تیم به همراه مقاومت سپاسی شیراز و ابومسلم مشهد از لیگ برتر سقوط کردند.
 
در دهمین دوره از لیگ برتر سپاهان بازهم با امیر قلعه نوعی قهرمان شد در حالی که تیم استیل آذین در انتهای جدول قرار گرفت استیل به همراه پاس همدان و پیکان قزوین سقوط کرد.
 
 
در یازدهمین دوره از لیگ برتر نیز کرانچار با سپاهان به قهرمانی دست پیدا کرد و در انتهای جدول نیز مس سرچمه قرار گرفت در انتهای نیم فصل اول لیگ برتر دوازدهم نیز در حالی که سپاهان نیمه جا را بالای سر برده است در حال حاضر گهر با تنها 9 امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته است تیمی که به عقیده بسیاری شاید شباهت زیادی به مس سرچشمه فصل گذشته داشت.
 

گهری که با مشکل میزبانی مواجه است و گهری که استانداردهای کلی یک تیم لیگ برتری را ندارد.

امروز گهر نیمی از فصل را فرصت دارد تا بتواند خود را برای فصل بعدی لیگ برتر نیز در این سطح از فوتبال کشور نگه دارد سطحی که بسیاری از تیم های دسته یکی آرزوی حضور در آن را دارند./آق
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار