سخنگوي کميسيون فرهنگي مجلس گفت: در اين قانون فقط به بخشي از جوانان جامعه اشاره شده است در حالي که بخش‌هاي ديگري نظير نخبگان علمي و برگزيدگان مسابقات مذهبي نيز به دليل اهميت بالاي فعاليت‌شان بايد مورد توجه قرار گيرند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سيد علي طاهري نماينده مردم گلستان و گرگان در صحن علني امروز (يکشنبه سوم ديماه) با مخالفت با طرح سرباز قهرمان گفت: بنده ضمن بيان نظر کميسيون دلايل خود را نيز مطرح مي‌کنم.

وي در ادامه افزود: مسلم است که ورزشکاران را بايد مورد توجه قرار دهيم و در اين راستا اگر به اصل قانون توجه شود در مي‌يابيم که به سربازان داراي مقام توجه شده است.

طاهري تصريح کرد: به موجب قانون در زمان صلح کليه سربازاني که داراي مقام هستند مي‌توانند بعد از گذراندن دوره آموزشي خدمت، ادامه خدمت سربازي را در تيم‌هاي ملي سپري کنند که اين امر دقيقا مشابه معافيت ورزشکاران مي‌باشد.

سخنگوي کميسيون فرهنگي تصريح کرد: در اين قانون فقط به بخشي از جوانان جامعه اشاره شده است در حالي که بخش‌هاي ديگري نظير نخبگان علمي و برگزيدگان مسابقات مذهبي نيز به دليل اهميت بالاي فعاليت‌شان بايد مورد توجه قرار گيرند.

وي با اشاره به تبصره 5 خاطر نشان کرد:‌ در اين تبصره به بحث اشتغال اين افراد پرداخته شده است که اين موضوع مخالفت ماده 57 تلقي مي‌شودبه اين دليل که اشتغال کليه افراد منوط به برگزاري آزمون خواهد بود.

طاهري در پايان مطرح کرد: اميدواريم ضمن اينکه به ورزشکاران توجه شود بتوان با فرصت بيشتري قانون جديدي آماده کنيم تا به تمام اقشار جوان جامعه توجه جدي شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: قانون ، سرباز ، قهرمان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار