رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد توکلی برای تشکیل جلسه ای در مجلس برای رسیدگی به اظهارات رئیس جمهور گفت: این مساله را در هیات رئیسه بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران احمد توکلی در نشست علنی امروز (یکشنبه سوم ديماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۶۷ قانون تصریح کرد: همه ما به مواردی در محضر قرآن کریم قسم خورده ایم که یکی از آنها دفاع از قانون اساسی است.

وي افزود: رئیس جمهور شب گذشته (شنبه) در گفتگوی تلویزیونی مطالبی را عنوان کرد که با ارکان قانون اساسی سازگار نیست و در اظهارات خود مکررا به مجلس و منتقدان حمله کرد و به قانون اساسی بی توجهی کرد که این امر خطری است که مردم سالاری دینی را تهدید می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصريح كرد: از هیات رئیسه مجلس خواستارم که یک جلسه غیررسمی غیرعلنی برای بررسی اظهارات رئیس جمهور و اطلاعات ساده انگارانه وی در مورد وضعیت اقتصادی برگزار کنند .

در ادامه  لاریجانی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی گفت: این مساله مهمی است چرا که بحث مدیریت متمرکز مطرح است و از آنجایی که مدیریت متمرکز سه سطح دارد که یکی سطح سیاستگذاری که از شئونات رهبری است، دیگری سطح قانونگذاری که مربوط به مجلس است و سطح سوم سطح اجراست که در حوزه وظایف قوه مجریه است و باید از طریق وزرا پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس پیشنهاد توکلی برای تشکیل جلسه ای در مجلس برای رسیدگی به مدیریت اقتصادی را در هیات رئیسه بررسی می کنیم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار