مدیر پایگاه منطقه ای خون استان مرکزی گفت: 70 هزار واحد انواع فرآورده های خونی در نه ماه امسال در این استان تولید شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دکتر دیری افزود: فرآورده های تولیدی خون استان شامل 27 هزار واحد پکسل، 27 هزار واحد پلاسما، 14 هزار واحد پلاکت، 800 واحد کرایو و 20 واحد خون شسته شده است.
وی گفت : در نه ماه امسال آمار خونگیری در استان مرکزی 28 هزار و 769 مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال سه و هشت دهم درصد افزایش دارد.
مدیر پایگاه منطقه ای خون استان مرکزی افزود : امسال 18 هزار واحد پلاسمای تولید شده استان به آلمان ارسال شده که از آن 15 نوع فرآورده دارویی از جمله فاکتور هشت، آمپول رگام و آلبومین تهیه و در چرخه دارویی کشور قرار گرفته است.
دکتر دیری گفت : تولید فرآورده خونی پلاکت در این استان امسال رشد 27 درصدی داشته و تمامی این فرآورده در مراکز درمانی استانی به مصرف بیماران نیازمند رسیده است.
وی گفت: تولید فرآورده خونی پلاکت در استان مرکزی پارسال 10 هزار واحد بوده که امسال به 14 هزار واحد رسیده است.
مدیر پایگاه منطقه ای خون استان مرکزی گفت : در نه ماه امسال همچنین 12 هزار واحد فرآورده خونی از این استان به سایر مناطق کشور ارسال شده که در این مهم رتبه نخست کشور را نسبت به جمعیت خود در کشور داشته است.
دکتر دیری افزود : فرآورده های خونی استان مرکزی امسال به صورت ثابت به استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارسال شده و به صورت موردی نیز ارسال فرآورده به استان های تهران، شیراز، خوزستان و اصفهان انجام شده است./س

برچسب ها: خون ، فراورده ، واحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.